Například společnost LG Electronics plánuje podle manažera pro Českou republiku Romana Klačka do roku 2016 zcela nahradit výrobu plazmových televizí přijímači s LED a OLED podsvícením. Postupné omezení výroby plazem připustil i manažer společnosti Samsung Ondřej Lukáč, podle něhož firma loni dosáhla velkých úspěchů s prodejem nově nasazených LED televizorů. Uvedli to na kulatém stolu o digitalizaci pořádaném serverem DigiZone.cz

Podle výsledků výzkumu společnosti Mediaresearch vlastnilo plazmovou televizi ve třetím čtvrtletí loňského roku 7 procent českých domácností, zatímco konkurenční LCD televizory uvádělo až 22 procent domácností. „Pokud by se stejný průzkum dělal pro jednotlivé velikosti úhlopříček televizorů, u větších velikostí by byl poměr pro plazmy výrazně lepší,“ podotknul Lukáš Holub ze společnosti Panasonic. Ta se snaží, na rozdíl od řady dalších výrobců, kteří plazmu opouštějí, tento typ televizoru dále vyvíjet.

Vysoká spotřeba

Velkým nepřítelem plazmových televizorů je jejich spotřeba elektřiny. To potvrdilo i měření časopisu Test. „Oproti srovnatelnému LCD nebo LED televizoru je roční spotřeba testované plazmy téměř trojnásobná. Rozdíl v ceně spotřebované elektřiny činí při běžném používání televizoru přes 1200 korun," upozornil na nevýhody plazmové technologie Václav Beneš z časopisu Test.

Zvýšená zájem o televizory se letos objevil nejenom kvůli světovému šampionátu ve fotbale, ale také díky nástupu 3D technologie umožňující se speciálními brýlemi vidět obraz plasticky. Podle zástupců televizních stanic je však toto vysílání zatím spíše hudbou budoucnosti, tuzemské stanice totiž zatím ještě plně nezvládly vysílání ve vysokém rozlišení.

Mezi funkce, které zákazníci požadují více než 3D efekt, patří například internet v televizi, přístroje s vyšší frekvencí obrazu nebo televizory schopné přijímat pozemní, satelitní i kabelové vysílání bez dalších přídavných zařízení, tedy set-up boxů, takzvaný triple tuner.