„Letos vyrobíme zhruba 300 trolejbusů, na příští rok jich máme nasmlouváno určitě 200. Jsou to dvoj až trojnásobné objemy oproti tomu, co jsme vyráběli v těch nejlepších letech v minulosti (dosavadní rekord firmy byl 140 vozidel v roce 2008)," uvedl. Příští rok bude těžké dosáhnout 300 vozů, odhad je 220 až 250. „Bude záležet na tom, jak se stihnou dočerpat a připravit nové dotační projekty a jak dopravní podniky v celé Evropě budou vstřícné k nákupu nových vozů," řekl ředitel.

Příští rok by chtěla firma, která měla loni čistý zisk 483 milionů Kč, utržit kolem šesti miliard korun. „Teď tvoříme byznys plán a ujasňujeme si, jaké zakázky se stihnou ještě letos," uvedl Šilhánek.

Nábor nových zaměstnanců

Výroba trakčních motorů i pohonů různých druhů elektrických vozidel je podle něj také plně vytížená. „V motorárně nabíráme nové lidi, otevíráme nové směny. Jsou tam standardní zakázky plus nové kontrakty do Polska, rozbíhá se trochu zase americký Caterpillar. Dosahujeme opět na úroveň, kde jsme byli v minulosti," u­vedl.

Původní montážní linka trolejbusů je plně vytížená ve dvou směnách a navíc je otevřené nové pracoviště na motorárně, čímž vytvořily kapacity na 300 trolejbusů ročně. „To je dočasné řešení. Teď jsme koupili nové haly a pozemky, kam chceme zčásti výrobu trolejbusů i další výroby přesunout. Bude to otázka jednoho dvou let," řekl.

Podnik během posledního roku nabral přes stovku lidí. „Dnes máme 830 zaměstnanců. "Neplánujeme další nábory, spíše je otázka konkrétních profesí podle projektů," řekl ředitel.

Škoda Electric už několik let drží stabilní investice do vývoje a nových technologií 200 až 300 milionů Kč ročně. Je to tři až pět procent z našeho obratu. Záleží na zakázkách, dodal.