Ženy a muži se při nákupech na internetu chovají rozdílně

Ženy na internetu nejčastěji nakupují oblečení, kosmetiku a knihy. Muži pak počítače a notebooky, mobily a také oblečení.

"V uplynulém roce si 59 procent žen objednalo alespoň jednou oblečení nebo obuv, 53 procent si pak pořídilo produkty pro zdraví a krásu - kosmetiku, parfémy a podobně," uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Na třetím místě se objevily knihy se 41 procenty.

Muži naopak nakupují on-line nejvíce počítače, notebooky a hardware. V loňském roce 49 procent mužů alespoň jednou objednalo na internetu zboží z této kategorie. O druhé a třetí místo se pak dělí mobily a oblečení, které si objednalo alespoň jednou 40 procent mužů.

Prostřednictvím webu kupujeme i léky, potrevinové doplňky a krmivo pro domácí mazlíčky

Dnes zveřejněná studie GfK FMCG E-shopping ukázala, že z rychloobrátkového zboží Češi přes internet nejvíce nakupují volně prodejné léky, vitamíny, doplňky stravy a krmivo pro psy. Doplňky stravy v loňském roce on-line nakoupilo 25 procent zákazníků, kteří mají přístup k internetu. Kosmetiku přes internet pořizuje 23 procent lidí, parfémy 22 procent a potřeby pro psy a kočky 19 procent.

Hlavní motivací pro nákup rychloobrátkového zboží na internetu obecně je podle výsledků studie cena, s odstupem pak následuje úspora času, široký výběr, pohodlné dodání zboží, možnost srovnat ceny nebo fakt, že zboží lze sehnat pouze přes internet.

Nákupy na internetu se každý rok dramaticky zvyšují

Nejvíce lidem vadí při koupi zboží přes internet nutnost čekat na dodání zboží a vysoké náklady spojené s dodáním zboží. Mezi zákazníky, kteří nakupovat na internetu odmítají, se nejčastěji vyskytují lidé starší 50 let, muži, středoškoláci bez maturity, lidé s nižšími příjmy a zákazníci z měst o velikosti 20 až 100 tisíc obyvatel.

České domácnosti loni nakoupily v internetových obchodech potraviny, drogerii a další rychloobrátkové zboží za osm miliard korun, meziročně o 50 procent víc. Vyplývá to z údajů společnosti GfK. Češi přitom loni v tuzemských internetových obchodech utratili celkově 98 miliard korun, meziročně o 21 procent víc.

Podíl e-commerce na celkových maloobchodních tržbách stoupl na 9,5 procenta.

Čtěte také:

Potraviny přes internet nakupuje jen sedm procent uživatelů
Na internetu nakupuje školní pomůcky pětina rodičů, zjistil průzkum
Internetové nákupy: lidé šetří na poštovném