Průměrný věk vozidel se zvýšil ve všech kategoriích. Nejstarší jsou motocykly s průměrem 33,6 roku, následují traktory, které vykazují průměr 32,5 roku. Nejmladší kategorií jsou lehké užitkové vozy s průměrem 13 let.

V 1. čtvrtletí lidé do Česka dovezli 37 045 ojetých osobních aut ze zahraničí. Jejich průměrné stáří bylo 10,2 roku, ale starších deseti let bylo 51 procent vozů a pětina byla starší 15 let. Prodej nových aut kvůli nastupující epidemii klesl o 16 procent na 50 194 aut.

Naopak 41 624 vozů bylo v 1. čtvrtletí z registru vozidel vyřazeno. Z toho 7616 aut bylo z Česka vyvezeno a 34 008 osobních vozů majitelé odhlásili a odvezli k sešrotování.

Zaměstnanci Škody Mladá Boleslav přicházejí v pondělí 27. dubna před šestou ráno do práce, po odstávce způsobené epidemií nového typu koronaviru.
Škoda Auto obnovila výrobu. Zatím bez nočních směn

Prodej nových osobních aut v České republice se v loňském roce snížil o 4,4 procenta na 249 915 vozů. Nejprodávanější značkou minulého roku byla Škoda Auto s podílem přes 34 procent. Škoda prodala loni v Česku 85 895 aut.

Letos v březnu se ale prodej nových osobních aut v Česku propadl o 36,3 procenta na 13.685 vozů. Za čtvrtletí trh klesl o 15,8 procenta na 50.194 prodaných aut. Trh zásadně ovlivnilo uzavření prodejen aut v polovině března kvůli boji proti šíření koronaviru. Podle automobilového experta EY Petra Knapa současný vývoj bude znamenat pro celý letošní rok pokles trhu o zhruba 20 procent z loni prodaných 250 tisíc osobních aut.

Ilustrační foto
Prodejci aut zase otevřeli. Starosti tím ale nekončí, řeší zásadní problém