Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Počty reklamací zájezdů letos opět klesly

Praha - Počty reklamací zájezdů po loňském nárůstu letos opět klesly. Podíl reklamovaných zájezdů se vrátil na úroveň 0,6 procenta. Loni tento podíl vzrostl z 0,5 na 0,8 procenta v souvislosti s novým občanským zákoníkem, který zavedl odškodnění za újmu při narušení dovolené. V tiskové zprávě to uvedla Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).

6.8.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv

Podle cestovních kanceláří je 70 až 80 procent reklamací neoprávněných, v loňském roce pak byl podíl neoprávněných reklamací až 90 procent. "Zákazníci CK často užívají médii vytvořenou formulaci 'zkažená radost z dovolené'," uvedla výkonná ředitelka asociace Kateřina Petříčková.

Dle nového občanského zákoníku má ale zákazník nárok na náhradu škody za "újmu při narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen", pouze pokud cestovní kancelář porušila svou smluvní povinnost, uvedla asociace.

Podle Petříčkové turisté, kteří zájezdy neoprávněně reklamují, například očekávají služby běžné v čtyř či pětihvězdičkovém hotelu u hotelů nižších kategorií, stěžují si na pomalé Wi-Fi zdarma, placení parkovného nebo velké fronty na dálnicích při cestě na dovolenou v pátečních večerních hodinách. Rovněž bývají předmětem reklamace i časy odletů, které prý ale nemůže cestovní kancelář nijak ovlivnit, protože jsou plně v kompetenci letecké společnosti.

"Oprávněné reklamace se zpravidla týkají nefunkční klimatizace na pokoji či v autobusu, absence balkonu na pokoji, přestože byl objednán, nedostatečně uklizeného pokoje, neochotného delegáta, náhrad stravování - balíčků na cestu špatné kvality, aj.," dodala Petříčková.

Většina reklamací podaných v místě pobytu bývá ihned vyřešena delegátem CK a zákazníci pak bez problému stráví svou dovolenou. CK však prý zaznamenávají i situace, kdy klienti chválí delegátovi pobyt, na závěr mu poděkují za pěknou dovolenou, po návratu ale zašlou několikastránkovou reklamaci, vyfotí neuklizenou pláž nacházející se na opačném konci města a požadují náhradu škody za špinavou pláž před hotelem.

Kuriózní stížnosti

Cestovní kanceláře registrují i řadu kuriózních stížností. Například jeden klient si stěžoval, že ručníky na pokoji nebyly skládány do kreativních tvarů, nýbrž pouze vyměněny a uloženy běžným způsobem. "Pokojová služba byla celkem OK, nicméně od úrovně 4* výše bych očekával kreativní práci s ručníky," napsal klient.

Podle údajů portálu Vaše nároky.cz klienti cestovních kanceláří v loňské sezóně nejčastěji reklamovali dovolenou v Řecku, které v žebříčku počtu stížností předběhlo Tunisko, Turecko a Egypt. K nejčastějším výtkám patřilo ubytování v jiném hotelu, špína na pokoji a nekvalitní či zkažená strava.

Autor: ČTK

6.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Volby v Praze.
5 12

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Volby v Žermanicích na Frýdecko-Místecku.
11

Muž si dělal selfie a pak zpřeházel volební urnu. Řeší se platnost voleb

Jan Kysela: Zeman a Babiš chtějí všechno, jen plusy a žádné minusy

/FOTOGALERIE, VIDEO/ Včera a dnes rozhodujeme o složení sněmovny, potažmo vlády. Za necelé tři měsíce si zvolíme prezidenta. Jaký vliv to bude mít na český ústavní pořádek a mělo by dojít k úpravě základního zákona České republiky? O tom Deník mluvil s ústavním právníkem, profesorem Janem Kyselou.

V Chomutově zatkli republikána Sládka. Kvůli nepovolené kampani

Předseda republikánské strany Miroslav Sládek se měl dopustit porušení volebního zákona tím, že dělal nepovolenou kampaň. Policie mu zabavila klíče od auta a odvezla ho na služebnu. Propustili ho krátce před půlnocí.   

Týdenní zkrat: Vyčistěte si odpad a zvolte

Volíme. O ničem jiném se tento týden skoro nemluvilo. Přesto se ale našlo i několik důležitých nevolebních zpráv. Třeba ty z Hradu. Odkud jinud taky, že?

Nové léky nejen na srdce. Čekání na ně bude ještě delší

/INFOGRAFIKA/ Důvod? Výrobcům už nejspíš nebude stačit, že doloží, jakému procentu pacientů jejich pilulky zachrání život.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení