Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Počty reklamních letáků obchodníků stagnují

Praha - Obchodní řetězce v posledních třech letech kvůli hospodářské krizi drží na uzdě své investice do reklamních letáků, kterých loni do poštovních schránek domácností rozeslaly 3,9 miliardy kusů. Stejný počet letáků obchodníci vydali i v roce 2009 a 2010.

23.2.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK / Archív

Zatímco v předchozích třech letech počet letáků mírně rostl. Ročně obchodní řetězce jen do distribuce letáků investující zhruba miliardu korun. Řekl to výkonný ředitel Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu Tomáš Hájek.

Počty reklamních letků podle Hájka závisí na vývoji maloobchodního trhu a v posledních třech letech navzdory krizi a snížení spotřebitelské poptávky stagnují. "V době krize jsme přitom očekávali výraznější pokles. Trh maloobchodních řetězců se konsoliduje, ale velcí hráči na trhu mají i nadále potřebu oslovovat zákazníky svými cenovými nabídkami," komentoval statistiky Hájek.

Distribuční firmy loni za roznos reklamních letáků utržily zhruba 1,01 miliardy korun, tedy stejnou částku jako v roce 2010. V letech 2008 a 2009 cena distribuce činila 1,02 miliardy korun. "Cena distribuce jednoho letáku se pohybuje kolem 25 haléřů. Bývala vyšší, ale díky konkurenci mezi distributory klesla," podotkl Hájek.

Hájek odhadl, že celkové náklady na výrobu letáků a platby výrobců za umístění reklamního sdělení v těchto reklamních tiskovinách se ročně pohybují mezi osmi až deseti miliardami korun. Podstatnou část nákladů na reklamní letáky podle Hájka zaplatí dodavatel zboží, který v letácích obchodních řetězců propaguje své výrobky.

Počet reklamních letáků se dříve zvyšoval. V roce 2006 bylo v Česku rozesláno 3,5 miliardy reklamních letáků a o rok později jejich počet vzrostl na 3,7 miliardy. V roce 2008 domácnosti obdržely 3,8 miliardy reklamních letáků a v letech 2009 a 2010 bylo ročně distribuováno 3,9 miliardy letáků. Hájek míní, že letos by se počet reklamních letáků navzdory očekávaným potížím maloobchodu neměl výrazně snížit.

Hlavní zdroj informací o slevách a akčních nabídkách

Reklamní letáky hrají důležitou roli v konkurenčním boji obchodníků a jsou hlavním zdrojem informací o slevách a akčních nabídkách, jejichž četnost obchodníci v době hospodářské krize zvýšili. Obchodní řetězce v letácích prezentují zejména právě akční nabídky, přičemž letáky podle průzkumu společnosti Incoma GfK sleduje 70 procent českých domácností. Zhruba 30 procent domácností podle letáků nakupuje.

Obchodníci do letákových soubojů nejčastěji nasazují alkoholické nápoje, uzeniny, upravené maso, nealkoholické nápoje a čerstvé maso. Na letáky ve svých marketingových aktivitách sázejí zejména supermarkety, hypermarkety a diskontní prodejny. V oblasti nepotravinářského sortimentu patří mezi největší zadavatele hobbymarkety a prodejny se spotřební elektronikou či sportovními potřebami.

Objem distribuovaných adresných direct mailů, tedy reklamních zásilek určených přímo konkrétnímu zákazníkovi, se loni podle Hájka podařilo také udržet na úrovni předchozích let, a to i přes velkou konkurenci elektronických reklamních sdělení. V loňském roce distribuční firmy rozeslaly 165 milionů adresných direct mailů, což je srovnatelné s objemem distribuovaným v předchozím roce, ale například i v roce 2006.

Čtěte také: Obchodníci rozeslali téměř 4 miliardy letáků

Autor: ČTK

23.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Casey Kearneyová na archivním snímku
3 3

Vražedkyně ubodala třináctiletou dívku. Teď žije v ženské věznici jako muž

Ilustrační foto
3 11

Česko zasáhne extrémně silný vítr. Meteorologové doporučují zajistit okna

Řidič se po dálnici řítil v protisměru. Skončil na psychiatrii

Velmi nebezpečnou situaci zažili řidiči na dálnici z Mohelnice do Olomouce, v neděli okolo šesté hodiny tam v protisměru proti nim jelo osobní auto. Na dálnici vůz ujel bezmála 16 kilometrů, jako zázrakem se s nikým nesrazil. Podobný případ policisté v regionu v poslední době nepamatují.

Terénní pracovnice denně pomáhají lidem bez domova. Nacházejí i mrtvé

Zapadlé lesíky. Pochybná zákoutí. Místa daleko od lidí. Po takovýchto lokalitách denně chodí terénní pracovníci neziskové organizace Naděje. Pátrají po tom, kde se ukrývají lidé bez domova, aby jim pomohli. Každý den jim nabízí jídlo, čepice, spodní prádlo či hygienu. Pokud potřebují, tak je i ošetří. Jak vypadá jejich den v zimě?

Pojištění pracovní neschopnosti může vytrhnout trn z paty

Dlouhodobá léčba nemoci nebo úrazu zamává nejen s psychikou člověka, ale také s jeho peněženkou. Pokud nemáte našetřenou solidní rezervu, zamyslete se nad připojištěním pracovní neschopnosti. Může vám přijít vhod. Co byste o připojištění měli vědět prozrazuje David Kučera, finanční poradce Partners.

AKTUALIZOVÁNO

Zmanipuloval jsem Bingo, přiznal se muž. Dvaadvacet let byl na útěku

Pavel Fantyš, který čelí obžalobě kvůli zmanipulování televizní hry Bingo v 90. letech, se dnes ve své výpovědi u pražského městského soudu k činu přiznal. Tvrdí ale, že podvod organizoval Roman Hejda, který byl v případu před více než deseti lety potrestán podmínkou.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT