Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podíl zboží prodávaného v řetězcích ve slevě dál roste

Praha - Podíl rychloobrátkového zboží, které obchodní řetězce prodávají v akcích, letos dál pomalu roste. Vyplývá to z ankety mezi řetězci. Se slevou si zákazníci kupují podle odhadů Svazu obchodu a cestovního ruchu asi 45 procent zboží. Nejčastěji je ve slevě Coca-Cola.

20.3.2013 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Miloš Němec

„Podíl prodejů v akci neustále roste. Toto platí pro celý maloobchodní trh a ani Tesco není výjimkou. Lidé kvůli obavám z vývoje ekonomiky mění své nákupní chování, jsou opatrnější a snaží se šetřit. Větší pozornost věnují původu a složení výrobků a samozřejmě také ceně," řekl ČTK mluvčí Tesca Jan W. Dvořák. Podle něj bude zřejmě obdobný trend patrný i v průběhu letošního roku.

Některé produkty každodenní potřeby jsou v některém z řetězců ve slevě v podstatě neustále. „Pokud tedy zákazník chce cíleně nakupovat jen akční zboží, nemusí to pro něj s trochou plánování znamenat příliš velký logistický problém," řekl Martin Kadlčík ze serveru Kupi.cz, který vyhledává akční slevy v obchodech. Podle údajů portálu se ve slevě nejčastěji prodává Coca-Cola, aviváž Silan, jogurt Activia, Gambrinus desítka, Persil a čokoláda Milka.

Zákazníky nejvíce zajímají slevy na Coca-Colu, dětské pleny, vajíčka, mléko a Kofolu. „Není nic neobvyklého, že běžná cena se od akční ceny liší o více než o 50 procent. U některého zboží se tak hlídání slev zákazníkovi opravdu vyplatí," dodal Kadlčík.

Češi si na akční nabídky zvykli

„Je čím dál víc zákazníků, kteří kupují zboží jenom ve slevě. Zákazník ví, že jednou to bude v letáku některého z řetězců a počká si na to," uvedl prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeněk Juračka.

Češi si už podle mluvčí supermarketů Billa Gabriely Bechynské na akční nabídky zvykli a vyhledávají je. „Zároveň jsou výrazně orientovaní na cenu. Mezi obchodníky pak na vysoce saturovaném českém trhu vládne velká konkurence a snaha přizpůsobit se požadavkům zákazníků. Všechny tyto faktory jsou důvodem, proč je u nás podíl zboží v akci tak vysoký v porovnání s okolními zeměmi," dodala Bechynská.

Autor: ČTK

SOUTĚŽ

Češi upřednostňují slevy

Tipněte si správné odpovědi.

Soutěž byla ukončena.
20.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rome a Julie

Shakespeare se zamiloval. Kde? V Libni

Christian Lindner, šéf FDP
18

Opoziční smlouva v Německu? Sociální demokraté uvažují o CDU

Unikátní levhartí dvojčata a předčasný Advent: prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve čtvrtek 23. listopadu 2017.

Doping? Řešení stále odsouváme, štve Hamzu

Stále nic nového. Dopingová aféra v biatlonu pořád nemá v dohledu konečné resumé. Podle šéfa českého svazu Jiřího Hamzy vedení světové federace (IBU) alibisticky jen čeká na rozhodnutí Mezinárodního olympijského výboru (MOV).  

Kandidát na fotbalového bosse Fousek: I v české komoře lidé chtějí změnu

/ROZHOVOR/ Jde znovu do boje. Podpora příznivců ho přesvědčila. Petr Fousek se opět bude ucházet o post předsedy fotbalového svazu. Na valné hromadě, která se koná 12. prosince, se o nejvyšší pozici v českém fotbale utká s Martinem Malíkem.   

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT