„Ačkoliv podíl žen na významných manažerských pozicích roste, zatím nedosahuje průměru v zemích EU. Přitom podle různých ekonomických studií společnosti, ve kterých jsou na řídících pozicích zastoupeny ženy, jsou zpravidla stabilnější a dosahují lepších hospodářských výsledků než srovnatelné firmy s ryze mužským vedením," uvedla analytička Bisnode Petra Štěpánová.

Ženy se nejčastěji uplatňují v personalistice (79 procent) a s odstupem také ve financích (44 procent) a marketingu (41 procent). V těchto oborech také za posledních šest let, kdy Bisnode tyto statistiky detailně sleduje, ženy nejvíce posílily své postavení. V roce 2009 na pozici šéfa personalisty pracovalo 57 procent žen. Podobný trend lze sledovat i ve financích a marketingu.

V posledním roce, mezi lety 2013 a 2014, ženy pozvolna začaly vytlačovat muže i z křesel obchodních ředitelů. Podíl žen na místě šéfa obchodu meziročně vzrostl ze 14 procent v roce 2013 na letošních 17 procent.

Naopak informační technologie a pozice generálního ředitele jsou stále doménou především mužů. V čele IT pracují tři procenta žen, které šéfují jen šesti procentům velkých tuzemských firem.