S TABLETEM V RUCE

Technik pojišťovny přichází na prohlídku poškozeného vozidla nyní už jen jen s tabletem a chytrým telefonem. Do aplikace APPro v tabletu zadá potřebná data o vozidle a ta poté sama komunikuje s aplikací pro mobilní telefony Smart Experta, díky které je možné zhotovit fotografie poškozeného vozidla. Snímky lze přímo v aplikaci upravovat a popisovat. Po zadání detailního poškození pak technik v tabletu zkalkuluje výši škody online, a to dokonce v několika variantách.

„Pojištěná osoba získá informaci o výši pojistného plnění okamžitě. Jde-li o totální škodu, technik přímo v terénu umístí obrazovou dokumentaci a popis poškození na aukční portál společnosti Totalcar, čímž se proces vyřízení škody výrazně zrychlí," říká o novince Jiří Cita, ředitel společnosti Global Expert.

Pokud zákazník s plněním souhlasí, technik odešle kompletní složku likvidátorovi. Ten údaje pouze překontroluje a vzápětí zadá příkaz k odeslání příslušné částky na účet klienta.

„Momentálně vyřešíme přímo v terénu už asi 90 procent škod u osobních a menších užitkových vozidel. Podmínkou je evidence konkrétního modelu v databázi společnosti Audatex," doplňuje charakteristiku systému Jiří Cita.

ZÁZRAKY TECHNIKY

Po ukončení zápisu a kalkulaci škody předmětné protokoly automaticky odcházejí do spisu likvidátora a formulář zápisu o poškození je zároveň vystaven na webu pojišťovny. Zákazník může do protokolu nahlédnout nebo si jej také stáhnout a vytisknout.

Oproti původnímu procesu, kdy technik fotografie pořízené na místě přehrával z paměťové karty fotoaparátu do externího počítače a teprve z něho snímky odesílal, se nyní proces vyřizování případu několikanásobně zrychlil.

PŘÍKLADY TÁHNOU

Jak taková likvidace vypadá, dokládá případ z ledna. Šlo o škodu na modelu Peugeot 308. Pojistné plnění Kooperativa odeslala druhý den po nahlášení:

P 17. 1. v 9.28 řidič hlásí škodu z havarijního pojištění (přední a zadní nárazník, levý přední a zadní blatník, levé přední a zadní dveře)

P 17. 1. 2017 v 9.44 odchází e-mailem registrační dopis se žádostí o podklady

P 17. 1. v 11.46 mobilní technik ukončil prohlídku

P 17. 1. v 11.52 kalkulace škody

P 18. 1. v 13.59 výplata plnění (převod na účet), výplatní dopis zaslán do e-mailové schránky zákazníka.

Helena Horská

Čtěte také:

Pojišťovny: Vítr zatím způsobil stovky škod v řádu desítek milionů
Pojišťovny vybraly loni na pojistném 118,5 miliardy korun
Veselé historky z pojišťoven: Na cestách pozor na Japonce, selfie tyč i klokany