Nejčastěji Češi doma on-line nakupují z obývacího pokoje, ve které probíhá 76 procent nákupů přes smartphony. „Za obývacím pokojem je oblíbená ložnice – respektive postel, kterou uvedlo 55 procent dotázaných. Jde o místnosti, kde lidé tráví pravděpodobně nejvíce volného času v domácnosti, proto zde také nakupují nejčastěji," uvedla Michaela Papežová z Aukro.cz. Shodně pětina uživatelů pak uvedla, že se nákupním radovánkám po internetu oddává v kuchyni a na záchodě.

Průzkumu se zúčastnili internetoví uživatelé, kteří přes mobilní zařízení uskutečnili alespoň jeden nákup. Kromě domova uvedlo 51 procent lidí, že k nákupům využívá i čas v autobuse či vlaku, polovina pak brouzdá v e-shopech v práci či ve škole.

Vlastníci tabletů v drtivé většině nakupují z domova (96 procent). „Naopak při čekání na někoho nebo něco si čas krátí nákupem prostřednictvím tabletů pouze 56 procent dotázaných," dodala Papežová.

Češi využívají chytré mobilní telefony k nákupům a vybírání zboží v e-shopech stále častěji. Třetina lidí, kteří smartphone vlastní, ho používá k vyhledávání informací o službách a výrobcích, desetina pak aktivně nakupuje. Vyplývá to z nedávného průzkumu srovnávače cen Heureka.cz a výzkumné agentury NMS Market Research.

Mezi oblíbený sortiment, který se přes telefony kupuje, patří elektronika, oblečení nebo jízdenky. Nejvíce přes mobily nakupují lidé ve věku mezi dvaceti a třiceti lety.

Chytrý telefon vlastní už téměř 40 procent Čechů aktivních na internetu. Mobilní nakupování má být podle obchodníků trendem roku 2013. Řada e-shopů nyní pracuje na zpřístupnění svých webů pro mobilní zařízení. Na Aukru se přes mobil uskuteční už více než devět procent nákupů.