Detailně o průběhu prací informuje web polského ředitelství silnic a dálnic. Na výstavbě 15,3 km dlouhého úseku Kamienna Góra - hranice v Lubawce pracovalo v únoru v průměru 220 strojů a asi 920 lidí. Od začátku stavby již dodavatel postavil přes 1,3 milionu metrů krychlových náspů, které by umožnily postavit 60 procent Cheopsovy pyramidy. Dodavatel zatím vykopal přes 1,7 milionu metrů krychlových půdy. Na stavbu bylo dovezeno přes 300 tisíc tun kameniva pro stavební vrstvy vozovek.

Výstavba polské S3 v úseku Kamienna Góra - Lubawka.
Poláci už pokládají na rychlostní silnici S3 v Lubawce asfalt. Končí v polích

Polské ředitelství silnic a dálnic zároveň zdolalo důležitý milník při stavbě rychlostní silnice S3 směrem do Čech mezi Bolkówem a Kamiennou Górou. Dělníci v těchto dnech prorazili obě trouby dálničního tunelu, který na šestnáctikilometrovém úseku vzniká.

Zhruba 2300 metrů dlouhý tunel je nejdelším v Polsku mimo město. Začal se razit v prosinci 2020, a to novou rakouskou tunelovací metodou, která spočívá v postupném navrtávání a odstřelu horniny. Stejným způsobem se budou stavět tunely na budoucí D11 na Trutnovsku. Na trase od Jaroměře do Královce vzniknou tři: na Výšince, v Poříčí a Zlaté Olešnici.

Tunel Kamenný vrch vznikne u Výšinky v lese za motorestem. Levý tubus bude dlouhý 780 metrů, pravý 756 metrů.
U Výšinky vyroste téměř kilometrový dálniční tunel

Na polské trase se buduje ještě kratší tunel o délce 320 metrů, který je hloubený s následným překrytím. Polská rychlostní silnice S3 vede až do Štětína, cestou se napojuje na dálnice A4 z Vratislavi do Drážďan a A2 z Varšavy na Berlín.

České Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se zabývá na 21 km dlouhé trase D11 z Trutnova Stříteže do Královce výkupem pozemků. Podle posledních informací jich má vykoupených tři pětiny. Letos chce ŘSD požádat o stavební povolení a příští rok začít stavět. Půjde o mimořádně složitou dálniční stavbu s dvěma tunely, 28 mosty, třemi mimoúrovňovými křižovatkami a deseti protihlukovými stěnami.

Poříčský most v Trutnově bude na trase D11 nejdelší na dálničním úseku k hranicím, bude měřit 713 metrů. Vysoký bude 30 metrů.
U Trutnova vyrostou na D11 tři obří mosty, jeden bude vyšší než Nuselský

"Zpracovává se dokumentace pro provedení stavby. V dubnu bychom chtěli zahájit stavební řízení. Stavba potrvá i přes velký počet objektů tři roky, probíhat má v letech 2023 - 2026. Tento úsek má stát zhruba 15 miliard. O stavbu se bude pravděpodobně ucházet konsorcium firem, nikoliv jedna," řekl Deníku na konci ledna ředitel krajské Správy ŘSD v Hradci Králové Marek Novotný.

Přípravu na trase D11 z Jaroměře do Trutnova zablokovalo odvolání Petra Holubce z Hajnice proti územnímu rozhodnutí.

Dálnice z Hradce Králové do Jaroměře je hotová, na dálniční úsek do Trutnova si budou muset řidiči ještě několik let počkat.
Zvrátí odvolání proti dálnici? ŘSD se sešlo s majitelem pozemků z Hajnice