"U nás jsou přípravy v plném proudu. Jakmile dojdou obaly, přejdeme na nový název Choceňské tradiční pomazánkové," řekl Marek.

Vyhlášku, která platí od začátku listopadu, schválila Evropská komise. Výrobci mají šestiměsíční přechodné období, kdy mohou výrobek označovat starým názvem. V obchodní síti může být pomazánkové máslo až do vyprodání zásob, uvedla mluvčí ministerstva zemědělství Dana Večeřová.

Mlékárna už má většinu grafických návrhů připravených a zadala výrobu dodavateli. Pomazánkové máslo prodává nejen pod vlastní značkou, ale také pro některé obchodní řetězce, které jej dodávají v jiných kelímcích. Náklady spojené s přejmenováním výrobku mlékárna ještě nevyčíslila. Peníze musí investovat i do reklamy.

"Nejspíš dáme inzeráty do časopisů, katalogů a letáků našich partnerů, uvažujeme o televizní reklamě, i když předtím jsme ji nevyužívali. Věříme, že prodeje neklesnou, že značka choceňské pomazánkové bude dostatečně silná," řekl Marek.

Podnik ročně vyrobí 4500 tun pomazánkového másla, s kterým drží podíl na domácím trhu kolem 60 procent. Pomazánkové máslo se začalo v Chocni vyrábět v roce 1979. O dva roky dříve byl výrobek patentován. Mlékárna jej vyrábí v několika příchutích. Výrobek musí obsahovat 31 procent živočišného tuku a správné množství sušiny.