Březnový pokles registrací se nevyhnul ani České republice, kde poklesl meziročně o 2,5 procenta na přibližně 17.000 automobilů. Za první čtvrtletí nicméně ČR je meziročně v plusu (+ 3,6 procenta).

Množství nových registrací v EU klesá už šest měsíců za sebou. V březnu bylo přihlášeno zhruba 1,5 milionu nových vozů. „Březnové registrace nebyly na takové úrovni od roku 1998,“ uvedlo sdružení v dnešním prohlášení.

Mezi členskými státy ale panují velké rozdíly. Zatímco třeba v březnu Itálie hlásila propad registrací o 26,7 procenta, Francie o 23,2 procenta a Portugalsko dokonce o 49,2 procenta, tak v Německu zaznamenali nárůst o 3,4 procenta a v Británii o 1,8 procenta. Ve Finsku dokonce navýšení činilo 82,2 procenta a v Rumunsku 29,2 procenta.

Za první čtvrtletí letošního roku výrobci zaznamenali v zemích EU (s výjimkou Malty, u níž data nejsou dostupná) meziroční propad o 7,7 procenta. Celkem bylo registrováno v prvních třech měsících 3,3 milionu aut.

I v tomto případě sdružení zaregistrovalo masivní rozdíly. Například v krizí stíhaném Portugalsku propad dosáhl 48,4 procenta, naopak v Rumunsko množství registrací narostlo o 44,3 procenta.

Nejvíc nových registrací v prvních třech měsících letošního roku mezi značkami měla se zhruba 432.000 kusy firma Volkswagen, pod níž spadá i Škoda. U Volkswagenu to znamenalo navýšení proti stejnému období loňska o 0,99 procenta (o 4213 kusů).

„Relativně vysoký nárůst byl podchycen u korejských značek Kia a Hyundai. Zhruba 60 procent osobních automobilů značky Hyundai bylo přitom vyrobeno v HMMC Nošovice,“ uvedlo sdružení ACEA v prohlášení. Podíl českých výrobců v EU a zemích EFTA dosáhl 7,9 procenta.