„V době, kdy se elektrokola začala v Česku prodávat, se průměrná cena nejčastěji prodávaných elektrokol pohybovala kolem 28 tisíc korun,“ uvedla obsahová manažerka Heureky Alexandra Čermáková. Loni se už elektrokola nejčastěji prodávala za zhruba 33 tisíc korun, letos lidé nejčastěji vyhledávají zboží za více než 40 tisíc. Nejpopulárnější jsou značky Leader Fox, Crussis a Apache.

„Pro dvě třetiny zákazníků je při výběru elektrokola nejdůležitější typ kola respektive jeho určení, a až potom následuje jeho cena,“ dodala Čermáková. Nejoblíbenější jsou podle ní horská a trekingová kola do terénu.
Nabídka se rozšiřuje
V roce 2018 vzrostl obrat trhu s elektrokoly na internetu zhruba o desetinu oproti předchozímu roku a podobně by tomu mohlo být i letos. „Očekáváme, že trend růstu obratu elektrokol bude letos pokračovat podobně jako loni,“ uvedl srovnávač. Pro zvyšování zájmu o ně vidí dvě příčiny. „Růst zájmu o elektrokola je kromě toho, že se o nich hodně mluví, spojený také s tím, že se výrazně rozšiřuje také jejich nabídka,“ uzavřela Heureka.
Jednatel společnosti ekolo.cz Jakub Ditrich loni uvedl, že elektrokola by letos měla na českém trhu zdražit alespoň o pětinu. Důvodem je loňské zavedení antidumpingových opatření na dovoz elektrokol z Číny do EU.
