Jak řekl, na porcelán sice Rusko neuvalilo dovozní embargo, ale trhem výrazně zatřásl pokles rublu, krize na Ukrajině i litevský zákaz průjezdu kamionů do Ruska. Díky mnoha odběratelům se ale firma nedostala do problémů a například na trzích Evropské unie zvýšila odbyt o pět procent.

Právě export do více teritorií je podle Argmana to, co porcelánce umožňuje přežít regionální výkyvy. „Vyvážíme do zemí bývalého Sovětského svazu, kde velmi dobře působíme v Kazachstánu nebo Ázerbájdžánu. Nová lokalita, která se rozvíjí, je Egypt a severní Afrika. Náš hlavní trh jsou země Evropská unie," uvedl Argman.

Z celkové produkce 4900 tun porcelánu (v roce 2013 to bylo 4700 tun) šlo loni 22 procent tuzemským odběratelům, většina tohoto zboží ale jde následně také na export. Do zemí Evropské unie loni směřovalo 36 procent produkce, Ruská federace a okolní státy se na tržbách podílely 21 procenty.

Porcelánka, která vznikla na troskách zkrachovalého Karlovarského porcelánu v roce 2009, se zatím rok od roku rozrůstá. Vloni na konci roku zaměstnávala 655 zaměstnanců, kteří berou průměrně 16.000 korun.

Kromě tradičních vzorů Thun 1794 každoročně nabízí i nové kolekce. Letos představila tři desítky nových dekorů.