Podle Argmanna k růstu společnosti pomohlo několik faktorů. „Je je to jednak pokles cen elektrické energie a větší konkurence na trhu s ní. Pomáhá nám i stabilní hodnota eura a dolaru. V poslední době také klesá zájem o levné výrobky z Číny, zdražily a my můžeme konkurovat kvalitou," uvedl Argmann.

Díky tomu se tak k porcelánce vrací odběratelé z gastronomie. Podle finančního ředitele společnosti Jiřího Lauermanna se z celkových tržeb zhruba 26 procent realizuje na tuzemském trhu. „Podstatná část je ale dále reexportována dál. Ze zahraničních teritorií je nejvýznamnější Rusko s asi 25 procenty, 22 procent zboží se prodalo na trzích eurozóny," uvedl Lauermann.

Porcelán z Thunu putuje i do Indonésie

Thun ale vyváží do celého světa. Nově se například prodeje zvedají v Kazachstánu nebo Egyptě. Porcelán z Thunu ale putuje i do Jižní Korey nebo Indonésie.

Právě diverzifikace pomáhá porcelánce minimalizovat případné výkyvy na jednotlivých trzích. „Za poslední dva roky jsme nemuseli zastavit výrobu. Vždy se nám podařilo najít zákazníka, pro kterého můžeme vyrábět," dodal Argmann.

Společnost Thun 1794 v současné době zaměstnává téměř 660 pracovníků, Thun Trade, která prodává výrobky Thun 1794, pak devět lidí.

Letos plánuje porcelánka, která vznikla po insolvenci Karlovarského porcelánu, další růst tržeb o asi 20 milionů korun.