Česká spořitelna kvůli výpadku internetového bankovnictví vrátila klientům 34 milionů korun. Částku na konci května vrátila banka uživatelům služby Servis 24 na poplatcích za tuto službu, která nefungovala v polovině května. Uvedl to dnes server Týden.cz. Internetové bankovnictví využívá více než 1,3 milionu klientů spořitelny.

Měsíční poplatek v základní výši 25 korun banka vrátila pouze uživatelům služby Servis 24, uživatelům služby Business 24 však peníze nevracela. Počet uživatelů této služby je v řádu tisíců, řekl serveru Jan Holinka z tiskového oddělení banky.

Dodal, že zhruba polovina klientů má sjednanou službu Servis 24 separátně a platí za ni poplatek 25 korun. Ostatní klienti mají službu Servis 24 sjednanou v balíčku spolu s dalšími službami ke svým osobním či firemním účtům. "Těmto klientům jsme podle ceny balíčku pak vraceli poměrnou částku," uvedl Holinka.

Technické potíže

Problémy s přímým bankovnictvím ČS zaznamenala, když nasadila novou verzi internetového bankovnictví. Při zprovoznění se objevily technické potíže spojené s přihlášením do služby Servis 24 či Business 24. Klientům se mohlo objevovat hlášení, že přístup na tuto stránku není povolen.

Výpadky byly podle banky způsobeny zvýšeným zájmem o novou verzi elektronického bankovnictví. ČS má zhruba 5,3 milionu klientů, nejvíce z tuzemských bank.

ČS loni na čistých výnosech z provizí a poplatků vybrala 12,167 miliardy korun. Odpuštěných 34 milionů korun se tak zhruba rovná výnosu za jeden den, napsal Týden.cz.

Čtěte také: Při nakládání s penězi jsou ženy opatrnější