Mezi nejméně poruchové zboží patří v posledních letech bílá technika, domácí spotřebiče a spotřebiče z kategorie péče o tělo. Naopak nejvíce poruchové jsou mobilní telefony, tablety či notebooky, tedy především produkty, které lidé používají každodenně.

Značky, jejichž produkty jsou více poruchové, e-shop neuvedl. Obecně prý platí, že zboží méně renomovaných výrobců je poruchovější. Vyšší poruchovost mají také telefony s otevřeným operačním systémem, jako je Android.

„Spolehlivost klesá pouze u zboží, které se dá klasifikovat jako neznačkové tzn. levný dovoz. U renomovaných značek je kvalita pořád vysoká," dodal mluvčí Euronics Bohuslav Komín. Nejnižší spolehlivost je podle něj u malé bílé elektroniky. Procento reklamací dosahuje dvě až pět procent z celkových prodejů.

Alza.cz začala tento týden u prodávaného zboží uvádět jeho spolehlivost. „Rozhodli jsme se našim zákazníkům odkrýt tato citlivá data a ukázat u prodávaného zboží informace o jeho spolehlivosti," uvedl ředitel oddělení péče o zákazníky firmy Martin Lakomý. Zboží, které vrátí více než deset procent nespokojených zákazníků, chce e-shop postupně vyřazovat z prodeje.