Při jejím využití bude zaslání balíčku stát jen asi polovinu. Přesně 65 korun, při posílání na dobírku o 19 korun více. Musíte ovšem zajít na výdejní místo Zásilkovny. K odeslání zásilky potřebujete jen mobil, do kterého si stáhnete speciální aplikaci. Pak můžete zásilku odeslat z jednoho z 1700 podacích míst firmy na kterékoliv jiné. Zásilkovna novou službu rozjíždí právě dnes.

Jednoduše a levně

„Jde o jeden z nejjednodušších a nejlevnějších způsobů odesílání zásilek mezi fyzickými osobami na trhu,“ řekla zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková. Inspiraci našla u maminek malých dětí, které služeb společnosti využívají nejčastěji. „Jsou doma a používají bazarové a aukční servery. Nejvíce volaly po tom, abychom přišli s takovým způsobem zasílání, kdy by si jednoduše a levně mohly mezi sebou posílat obnošené věci po dětech,“ uvedla.

Zásilka bude doručena do dne po odeslání, nejpozději do dvou. Zatím Zásilkovna přijímá balíky o délce maximálně 50 centimetrů, jež neváží víc než čtyři kilogramy. Počítá se s tím, že balíček má hodnotu 300 korun. Za každou stokorunu navíc zákazník zaplatí 50 haléřů. Reklamace má být jednoduchá: Zásilkovna slibuje, že nespokojenému klientovi zaplatí udanou cenu, která se mu zobrazí v aplikaci na mobilu.

Pošta si počká na výsledek

Trh doručování balíků v Česku ročně roste o 12 až 14 procent. Čtyři z deseti zásilek přepravuje Česká pošta. „Pokud chceme být nadále lídrem balíkového trhu, musíme na tuto konkurenci nějakým způsobem reagovat,“ řekl Deníku mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Co konkrétně pošta chystá, ovšem mluvčí neprozradil. „Počkáme si na vyhodnocení vlivu této nové služby a pak se můžeme bavit o dalších krocích. Až s odstupem nějakého času uvidíme, jak moc nám vzala, nebo nevzala zákazníky,“ prohlásil mluvčí Vitík.

Pošta loni zjednodušila výdej balíků. Zákazníkům stačí znát kód, nemusí už na poštu chodit s občanským průkazem. Změnily se i ceny za odesílání balíků. Nově již nezáleží na jejich hmotnosti, ale na rozměrech zásilky. „Hlavně jde o to, jestli jsou pravidelné, což souvisí například se strojovým tříděním. Lépe se nám plánují kapacity v logistické síti, a tím jsme opět zvýšili kvalitu služeb,“ uvedl Vitík. „Nějaké větší negativní ohlasy na tu změnu jsme nezaznamenali,“ dodal.