ČSOB svůj plán odůvodnila snahou stát se nejdostupnější bankou na trhu stavící na inovacích a osobním lidském přístupu. „Jsme přesvědčeni, že tento krok pocítí jen pozitivně – v ještě lepších, užitečnějších a dostupnějších službách,“ uvedl člen představenstva ČSOB Jan Sadil s tím, že letos se ještě nic nezmění.

Podle něj ne každý ze tří milionů bankovní a pojišťovací skupiny ví, co všechno ČSOB nabízí. „Mít vše na jednom místě znamená mimo jiné úsporu času i peněz,“ je přesvědčen Sadil.

Konec značky zachráněné ze zkrachovalé IPB

Fúzi by měli pocítit i stávající klienti ČSOB, neboť budou moci využít finančních a pojišťovacích služeb i na více než tři tisících pobočkách České pošty, kde nyní Poštovní spořitelna působí.

ČSOB byla založena již v roce 1964 pro potřeby financování zahraničního obchodu pod přímým dohledem státu. Kromě Česka stále působí také na Slovensku. V roce 2000 převzala zkrachovalou Investiční a Poštovní banku a zachovala z ní obchodní značku Poštovní spořitelny. Předloni se ČSOB podařilo prodloužit spolupráci s Českou poštou o další dekádu. Pod logem Poštovní spořitelny banka již dříve sloučila značku Era. Jediným vlastníkem ČSOB je dnes belgická finanční skupina KBC.