Podle analytika společnosti Home Credit Michala Kozuba prozatímní výsledky naznačují, že maloobchodní sezóna před Vánocemi bude silnější než loňská. To by mělo zbrzdit trend výprodejů, který byl loni velmi silný. „Zatímco vloni před Vánocemi maloobchod takřka skomíral, po Vánocích spotřebitelé mířili na výprodeje ve velkém. V letošním roce očekávám, že sezóna výprodejů bude slabší, protože lidé očekávají růst cen v budoucnu, a proto raději nakupují už teď," uvedl Kozub.

Podle něj bude ale záležet na jednotlivých segmentech. Například v elektronice čeká silnější nákupní sezónu před Vánocemi. Naopak u módy a textilu mají být povánoční výprodeje tradičně silné.

Podle hlavního ekonoma UniCredit Bank Pavla Sobíška ale oslabení koruny v listopadu nevyvolalo příliš silnou nákupní horečku. „Povánoční prodeje mohou být proti jiným letům o něco nižší, rozdíl ale nečekám zásadní. Snížení povánočních prodejů bude vyvoláno menším rozsahem slev a možná i menším výběrem zboží z dovozu, které na pultech po vánocích zbude," uvedl.

Podle analytičky Raiffeisenbank Heleny Horské intervence ČNB v předvánočním období dost pravděpodobně zahýbala už zajetými zvyklostmi českých spotřebitelů, kteří si zvykli kupovat „vánoční" dárky až v lednových výprodejích. „Pod tíhou obav ze zdražení se domácnosti raději vrhly na nákupy bílého zboží a elektroniky ještě před Vánoci. V případě sezónního oblečení a vybavení do zimy a na hory bude zájem o lednový výprodej podobný jako v předchozích letech," řekla ČTK Horská. Intervence ČNB podle ní nejspíš podpoří spotřebu na závěr roku, první čtvrtletí může být ale o to slabší.