Společnost Maraflex má sice stejnou adresu jako několik společností skupiny PPF, zástupci skupiny ale v minulosti popřeli, že by prostřednictvím Maraflexu hotel vlastnili.

Zbourání Hotelu Praha plánovala před PPF už společnost Maraflex. Podle ní byl hotel postaven natolik velkoryse, že jeho provoz nebyl ekonomicky udržitelný. Společnost chtěla místo hotelu postavit rezidenční byty.

Majitel Maraflexu Savov podle tisku ovládá knižní vydavatelství Mladá Fronta a vydává řadu periodik jako například deníky E15 a časopisy Euro, Profit, Lidé a Země, Strategie, Sluníčko nebo Mateřídouška. V minulosti byl spojován také s obchody kolem majetku někdejšího Socialistického svazu mládeže.

Hotel Praha byl otevřen v roce 1981 a původně sloužil pro zahraniční vládní návštěvy. Stojí na velkorysém pozemku o rozloze sto tisíc metrů čtverečních. Nabízí 136 pokojů, prezidentské apartmá o rozloze 370 metrů čtverečních i konferenční sály. Skupina teoretiků, umělců, architektů a památkářů podala letos v únoru návrh na prohlášení hotelu za kulturní památku.