Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Práce na D1 letos skončí 30. listopadu, nový povrch ale nebude

Praha - Práce na opravách dálnice D1 pro letošek skončí 30. listopadu s koncem platnosti posledních uzavírek na opravovaných úsecích, řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková. Všechny úseky vstupují po půl roce prací do zimní přestávky se zpožděním proti původnímu plánu, který předpokládal položení nového povrchu aspoň v jednom jízdním pásu.

7.11.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Na třech úsecích budou hotové jen přípravné práce spočívající v provizorním rozšíření dálnice a úpravě středového pásu. Na úseku u Velké Bíteše se ale nestihnou ani práce ve středovém pásu.

Ve špatném stavu

Úsek mezi Velkou Bíteší a Lhotkou nabral proti ostatním skluz kvůli opakovanému přerušení prací, ve které vyústily spory ŘSD se stavební firmou OHL ŽS. Ta si stěžovala na nevyhovující technický stav krajnic a žádala zvýšení rozpočtu o vícepráce spojené se zabezpečením nosnosti krajů vozovky. S ŘSD se stavební společnost dohodla teprve v polovině října, kdy ŘSD firmě navýšilo rozpočet o deset milionů korun.

„Tím, že probíhala jednání o technickém řešení provizorního řešení, tak tam se dostali do skluzu. Ostatní dodělávají práce ve středním dělícím pásu a někde se už dokončují jen terénní úpravy a instalují se svodidla," uvedla Vápeníková. Vyměnit starý povrch vozovky za nový by ale podle projektu vyžadovalo minimálně sedmiměsíční práce. Tolik času však na výstavbu nebylo kvůli stížnostem na průběh výběrového řízení. Zahájení prací se tak opozdilo o více než o měsíc.

Jedním pruhem

Pokračovat v pracích ještě v listopadu firmám umožňuje smlouva. Nejvíce může příchod zimního počasí zkomplikovat práce v úseku mezi Velkou Bíteší a Lhotkou, kde je doprava vedena v pravém pásu dvěma pruhy na Brno a jedním na Prahu a ve druhém pásu je jen jeden pruh na Prahu. Toto uspořádání neumožňuje odklízet sníh. Souhlas s pokračováním uzavírky úseku se proto nyní obnovuje každý den podle aktuální předpovědi počasí.

Největší dopravní komplikace během stavby způsobily noční kompletní uzavírky dálnice spojené s demolicí nevyhovujících mostů přes dálnici. Ty se v řadě případů protáhly i o několik hodin. Například při bourání šestice mostů v noci z 5. na 6. července se uzavírka protáhla přibližně o šest hodin, když jeden z mostů demolici odolával déle, než se předpokládalo.

Deset let za životností

Kromě úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší se D1 opravuje na úsecích mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.

Autor: ČTK

7.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Hraniční přechod Ravah v Pásmu Gazy, ilustrační foto
3

Přechod Rafah v Pásmu Gazy se po deseti letech otevřel, zatím na tři dny

Stanislav Pitaš
DOTYK.CZ
4

Disident si lehnul na zem a estébáci z toho udělali napadení policisty

AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Kvůli požáru motorestu byly uzavřeny pumpa i dálnice D10

Mohutný požár se snad obešel bez zranění. To je zřejmě jediná příznivá zpráva spojená s řáděním plamenů, které v sobotu dopoledne zachvátily motorest v sousedství dálnice D10 u Hlavence na Praze-východ. Tomu, že Motorest 4 kameny, známý i v nedaleké Mladé Boleslavi, zachvátil požár velkého rozsahu, už zdaleka nasvědčuje hustý tým valící se ze střechy, jímž probleskují plameny.

Mugabe odmítá odstoupit, lidé vyrazí do ulic podpořit armádní převrat

Mezinárodní pozorovatelé situace v Zimbabwe předpokládají, že její obyvatelé vyrazí v sobotu ve velkém počtu do ulic, aby podpořili nekrvavý vojenský převrat, k němuž v tomto týdnu došlo, a současně vyzvali zimbabwského prezidenta Roberta Mugabeho, aby konečně odstoupil.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT