Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Práce na obřím hotelu se opět rozeběhly

Vendryně - Čtyřtisícová Vendryně prožívá bez přehánění stavební boom. Paradoxně v době hospodářské krize v malé obci na Frýdeckomístecku běží dvě akce, při kterých se prostaví stovky milionů korun.

7.5.2010
SDÍLEJ:

Hotel ve Vendryni má být dokončen asi za rok. I zde jde podle všeho o investici za stovky milionů korun.Foto: Deník/Marek Cholewa

S výstavbou hotelu ve Vendryni to loni v létě vypadalo všelijak. Soukromý investor rozhodl, že práce na obřím ubytovacím, stravovacím a relaxačním komplexu u tenisové haly budou pozastaveny – s tím, že původně avizovaný termín dokončení v říjnu 2010 není reálný a posouvá se zhruba o rok.

Nyní jsou stavbaři zpět. „Nevím, jestli jsem kompetentní osobou. Mohu tak k tomu říct jedinou věc: že ty práce se znovu rozeběhly a pokračují,“ řekla ve čtvrtek redakci Kamila Tomášová, předsedkyně představenstva společnosti Tenis Hotel Vitality, která vznikla loni v říjnu a projekt má nově na starosti.

Na internetu kdosi tvrdí, že hotel bude otevřen už v lednu 2011, Tomášová to ale označila za mylnou informaci. „Předpokládáme, že by to mělo být kolem poloviny příštího roku. Z dnešního pohledu to tak vypadá,“ poznamenala.

Lidé se nemohou pást na louce, říká Bilko

Prakticky na dohled probíhají práce na výstavbě kanalizace. Jde o akci s rozpočtem 210 milionů korun bez DPH. Starosta Rudolf Bilko míní, že je to jenom dobře. „Je to maximálně plus. Co mají lidé dělat, když je krize? Mají se pást na louce? Krize se nepřekoná tím, že všechno zavřeme, ale právě tím, že se investuje,“ uvedl.

„V současné době se staví relativně levněji. A ty firmy zachraňují jakous takous zaměstnanost,“ konstatoval. Pokud prý nepřijde státní bankrot, budou chtít ve Vendryni spustit další připravované akce.

Bilko poznamenal, že stavba kanalizace má na rozdíl od soukromé investice do hotelu přece jen výhodu v tom, že na finanční model s dotací nemají problémy v ekonomice prakticky žádný vliv. „Ten model je dán, na to jsou finance zajištěné,“ připomněl.

V sousedním Třinci krize už druhým rokem brzdí proměnu starého autobusového stanoviště. Městu, které nabízí část pozemků soukromým investorům, se ozval konkrétní zájemce, jenže narazil na fakt, že banky odmítají financovat developerské projekty. „Není to na pořadu dne, jak se říká, je ticho po pěšině. V tomto volebním období určitě autobusové stanoviště nevyřešíme. Bohužel,“ řekl Deníku třinecký místostarosta Radim Kozlovský.

Podle něj se nedá moc hovořit o tom, že by krize vyloženě překazila některé konkrétní projekty. Domnívá se ale, že nebýt recese, město by zřejmě investovalo víc, než je tomu v posledním roce. Kozlovský připomněl, že Třinec na rozdíl od jiných měst nechce tuto situaci řešit úvěrem. „My čekáme na lepší dobu a nyní cíleně vyhledáváme zejména dotační tituly,“ shrnul.

Autor: Marek Cholewa

7.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
8 11

Alkohol nezletilým prodali v 16 brněnských obchodech, zjistili inspektoři

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
4 33

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Zachycené zvuky nepocházely z ponorky, pátrání je stále neúspěšné

Zvuky v moři, které během pondělí zachytily sonary záchranářů, nevydávala zmizelá armádní ponorka A.R.A. San Juan. S odvoláním na mluvčího argentinského námořnictva Enriqueho Balbiho o tom informovala agentura AP.

Česká televize točí podle reálných kauz. Metanolová aféra se dočká plátna

Metanol a Dukla 61 – filmy podle skutečných událostí, které právě natáčí Česká televize. Zatímco ten první pojednává o takzvané metanolové aféře, při níž jen v Česku zemřelo  49 lidí a více než stovku dalších obětí čekaly trvalé zdravotní následky, druhý je inspirovaný událostmi léta 1961, kdy při havárii v havířovském dole Dukla zahynulo 108 horníků.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT