Loni zajišťovala soukromá firma pro město necelou polovinu odtahů, do budoucna by to mělo být méně. „Rádi bychom, aby správa služeb postupně přebrala celou agendu odtahů vozidel. Jednotná koncepce bude po ustálení celkového počtu odtahů a sjednocení režimu zón placeného stání," řekl na mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Správa služeb zvyšuje podíl odtahů 

Zóny byly letos nově zavedeny v Praze 5, 6 a 8. První začaly v Praze fungovat v roce 1996 v části Prahy 1. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 části Prahy 16.

Správa služeb už několik let zvyšuje podíl odtahů, které zvládne svépomocí. K dispozici má 17 vlastních aut. „Podíl správy služeb na nucených odtazích v rámci Prahy činil loni 52 procent. Pro srovnání: 43 procent to bylo v roce 2015, a o rok dříve pouze 38 procent," uvedl ředitel SSMHP Bohdan Frajt.

Řidič odtaženého auta zaplatí za odvoz na odstavné parkoviště

Externí firma bude podle něj fungovat jako záloha. Původní smlouva uzavřená v roce 2012 počítala se řádově 70 tisíc odtahy ročně. Počty odtahů nařízených městskou policií ale rok od roku klesají. Čísla za loňský rok podle mluvčí policie Ireny Seifertové zatím nejsou k dispozici, v roce 2015 to bylo 23 189 vozidel a v předchozím roce o asi čtyři tisícovky více. Většina byla odtažena z parkovacích zón.

Řidič odtaženého auta zaplatí za odvoz auta na odstavné parkoviště 1900 korun. Asi polovinu dostane soukromá firma, pokud správa služeb její auta využije. Platí se i každý den stání na hlídaném parkovišti. K dispozici je devět odtahových a jedno odstavné.

Čtěte také: Praha zvýší maximální cenu za odtahy aut