Na tiskové konferenci to uvedli pražský náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr a generální ředitel DPP Petr Witowski. Zatím není jasné, zda bude kupcem Praha nebo DPP, transakci bude muset schvalovat vláda.

„Pravděpodobně budovu budeme muset zbourat, postavíme novou,“ řekl Witowski. Ve stanici metra Nádraží Krč má být umístěn dispečink po metro D, SŽDC tam plánuje umístit své technologie pro provoz železnice.

Zatímco dnes nepatří železniční stanice Praha–Krč mezi příliš vytížené, v budoucnu má její význam výrazně vzrůst nejen stavbou metra. Praha a SŽDC chtějí posílit provoz na trase přes Krč přidáním další koleje, která má umožnit vznik nových linek, například tangenciální linky S71 z Radotína do Běchovic.

Bude společný podnik?

Podle DPP finišuje soutěž na firmy, které provedou geotechnický průzkum nových částí. Město už současně oznámilo předběžné dohody s majiteli pozemků u některých stanic. DPP současně oživil myšlenky na společný podnik s developerskou firmou, bude se ale týkat jen tří stanic: Depo Písnice, Písnice a Libuš. Dopravní podnik zatím podle Witowskeho řeší, zda vypíše novou soutěž nebo se vrátí ke spolupráci se společností Penta.

Podle Scheinherra už není možné změnit podobu stanic, protože příprava projektu je až příliš daleko. Praha chce ale ještě zasáhnout do výtvarné podoby stanic, na kterou má dohlížet architekt David Vávra. „Jde o to, aby byly například ve stanicích společné prvky, například koše či lavičky,“ dodal Scheinherr.