V ten den totiž zasedá zastupitelstvo hlavního města, které by mělo rozhodnout, zda postupně do roku 2015 uvolní zhruba deset a půl miliardy korun na stavbu úseku Dejvická – Motol.

Osm miliard Evropa, deset město

Rada hlavního města v úterý schválila, že do roku 2015 uvolní z rozpočtu celkem 10,7. „Celkové náklady budou činit zhruba 18,7 miliardy korun, z toho více než osm miliard tvoří příspěvek z Evropských fondů,“ upozornil tiskový mluvčí pražského magistrátu Jiří Wolf. Vzhledem k inflaci se má ale celá stavba nakonec vyšplhat až na 21,6 miliardy.

Nejvíce peněz bude muset město najít v letech 2013 a 2014, kdy by měla výstavba metra stát hlavní město 8,7 miliardy korun. Do té doby bude většina financí z operačního programu Doprava. Dalších 1,735 miliardy bude nutné na obnovu vozů.

Metrem do nemocnice

„Prodloužení trasy A západním směrem za stanici Dejvická patří mezi jednoznačně klíčové záměry rozvoje sítě pražského metra. Cílem je zlepšení dopravní obsluhy Prahy 6 přímým napojením na trasu metra, odlehčení Vítězného náměstí a přilehlé části Prahy 6 od autobusové dopravy a zkvalitnění dopravní dostupnosti nemocnice Motol,“ doplnil Wolf.

Do roku 2014 by měly začít fungovat stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Další dvě etapy prodloužení trasy metra A v současné chvíli nejsou takovou prioritou jako zmíněný úsek. Přesto by v budoucnu měla trasa A vést dále do stanic Bílá Hora, Dědina, Dlouhá Míle, Staré letiště a Letiště Ruzyně.

Podle magistrátu je projekt ekonomicky efektivní a životaschopný a je prokázána také jeho ekonomická návratnost.

„K 30. listopadu 2008 byla dokončena dokumentace pro stavební povolení. Její projednávání bylo zahájeno letos v březnu, ukončení je naplánované na konec května. Dokončena je i dokumentace pro územní řízení,“ vyjmenoval před časem některé přípravné kroky k zahájení stavby David Dohnal z vedení dopravního podniku.