Podle vyjádření představitelů Konsorcia pokrývání metra patří k opravdu složitým úkolům. Na projektu spolupracuje celá řada subjektů, technici se pohybují v neznámém terénu a práce ve veřejných částech stanic a tunelech metra mohou probíhat pouze během přepravní výluky, tedy 2,5 hodiny v noci.
Bez výborné spolupráce všech zúčastněných firem a Dopravního podniku by dokončení pilotu v daném termínu bylo stěží možné. Pokrytí úseku mezi dvěma stanicemi přitom stojí až 10 milionů korun.
Na pilotní úsek naváže pokrývání celé metropolitní podzemní dráhy. Těžiště výstavby bude ležet v následujících dvou letech; hned v roce 2019 Konsorcium plánuje pokrýt dalších 21 stanic, které patří k těm nejvytíženějším. V letech 2020 a 2021 pak budou dokryty všechny zbývající stanice a tunely mezi nimi. Celkové náklady se odhadují na půl miliardy korun.
Splněný slib obyvatelům města
„Daří se zvyšovat komfort cestujících a zároveň tím plníme to, co jsme slíbili. Už příští rok bude pokryto dalších 21 stanic a já věřím, že celé metro bude pokryto do konce roku 2021 tak, jak stojí ve smlouvě,“ říká pražská primátorka Adriana Krnáčová.
Náměstek pro dopravu Petr Dolínek komentoval v dubnu rozhodnutí dozorčí rady Dopravního podniku přijmout smlouvu s mobilním konsorciem slovy, že se dnes podařilo splnit sen Pražanů o mobilním signálu v metru.
„Podařilo se dotáhnout složitá jednání s operátory a konečně můžeme splnit sen Pražanů o signálu v metru. Výsledek jednání považuji za velký úspěch, protože ještě před několika lety požadovali operátoři za instalaci signálu v metru nemalé peníze. Díky vyjednávání jsme vše dotáhli do stavu, že cestující budou moci v metru telefonovat a využívat datové služby a Praha navíc získá významné finanční prostředky,“ uvedl tehdy Dolínek.