Do integrované dopravy dosud spadaly vlaky jezdící na území do sedmého vnějšího pásma PID. Nově se integrace rozšíří i na osmé a deváté písmo. Cestu k tomu otevřelo schválení MOS neboli multikanálového odbavovacího systému středočeskými zastupiteli.

Tarifní pásma se podobají soustředným kruhům, takže lze zjednodušeně konstatovat: čím dále od Prahy, tím vyšší pásmo. Na počtu překonávaných pásem (a u jednotlivých jízdenek také na čase stráveném ve vozidlech) pak závisí cena. Tarif PID navíc umožňuje přestupy mezi vlaky a autobusy.

Rozšíří se o okrajové části

Změna, jež završí integraci vlaků na celém území kraje, se bude týkat celkem sedmi oblastí. Nově budou do PID začleněny vlaky ve zbývajících oblastech Benešovska, Kutnohorska, Kolínska, Nymburska, Mladoboleslavska, Rakovnicka a Příbramska.

Jejich obyvatelé i návštěvníci jezdící za poznáváním zajímavých míst se podle slov krajského radního Františka Petrtýla (ANO) skutečně mají nač těšit – nejen na zjednodušení placení jízdného, ale i na jeho zlevnění. „Od spoluobčanů mám na toto rozšíření jen samé pozitivní ohlasy,“ konstatoval radní.

Do budoucna se podle slov ředitele Integrované dopravy Středočeského kraje Pavla Procházky otevírají možnosti i pro rozšíření integrace do oblastí na území dalších krajů, kam Středočeši dojíždějí.