Světovému trhu s pneumatikami dominují francouzská společnosti Michelin, její americký konkurent Goodyear Tire & Rubber a japonský rival Bridgestone. Tržby společnosti Michelin se podle posledních dostupných údajů za první tři čtvrtletí loňského roku snížily o 12,5 procenta na 10,9 miliardy eur (283 miliard Kč).

Snižují náklady

Firma nicméně upozornila na zlepšení ziskovosti ve druhém pololetí díky nižším nákladům na suroviny. Poukázala rovněž na příznivé důsledky vládních opatření na podporu výměny starších automobilů za nové. Goodyear vykázal od ledna do září pokles tržeb o zhruba 23 procent na 11,9 miliardy dolarů (zhruba 220 miliard Kč) a ztrátu 482 milionů dolarů po zisku 253 milionů před rokem. V samotném třetím čtvrtletí se však jeho zisk více než zdvojnásobil na 72 milionů dolarů díky opatřením na snížení nákladů, novým produktům a poklesu cen surovin.

John Dunlop

Tržby společnosti Bridgestone za tři čtvrtletí klesly o 25 procent na 1,9 bilionu jenů (zhruba 390 miliard Kč). Firma v tomto období hospodařila s čistou ztrátou 27,4 miliardy jenů po zisku 49,4 miliardy před rokem.

Tento týden uplyne 170 let od narození Johna Dunlopa, který pneumatiku plněnou vzduchem objevil. Nápis Dunlop lze dodnes najít na pneumatikách mnoha automobilů i motocyklů. Slavnou značku Dunlop Tyres v současnosti ze tří čtvrtin vlastní společnost Goodyear, zbytek ovládá japonská gumárenská firma Sumimoto.