„Do výběrového řízení se nikdo nepřihlásil, další postup bude představenstvo společnosti projednávat na některém z nejbližších zasedání,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

České dráhy dosud sídlí v budově ministerstva dopravy na nábřeží Ludvíka Svobody. Smlouva s ministerstvem na pronájem skončí v druhé polovině roku 2020. Ve veřejné soutěži ČD hledaly pronájem téměř deseti tisíc metrů čtverečních kancelářských ploch na patnáct let.

Dráhy požadovaly budovu nejméně s 8600 metry čtverečními kancelářské plochy, 700 metry skladovacích prostor a 85 parkovacími místy. Mělo jít o kanceláře postavené po roce 1990, podmínkou byla například enviromentální certifikace. Cena v hodnocení měla hrát váhu 70 procent, zbytek připadal na lokalitu. V hodnocení lokality měla roli hlavně blízkost nádraží nebo stanice MHD.

Řešení? Nový komplex nad hlavním nádražím

Do nové budovy chtěly České dráhy sestěhovat i další zaměstnance, kteří už museli postupně z budovy ministerstva dopravy odejít kvůli nedostatku prostor do Klimentské ulice. Už dříve ČD uvedly, že soutěž je současně sondováním trhu.

České dráhy využívají budovu ministerstva dopravy, kde mají kanceláře pro zhruba 500 lidí. Ročně platí ministerstvu 29 milionů korun (do roku 2016 to bylo 35 milionů). Pronájem metru čtverečního kanceláře vychází na 3 720 korun za rok, metr čtvereční účelových ploch na 1 440 korun za rok.

O stěhování Českých drah se mluví delší dobu. České dráhy mají i pozemky u hlavního nádraží, na kterých aktuálně vzniká projekt Penty a Sudopu Churchill Square. I proto se mluvilo o vznikajících kancelářích mezi hlavním nádražím a Vysokou školou ekonomickou jako o velmi pravděpodobné budoucí adrese generálního ředitelství.