Firma loni otevřela novou výrobní halu o rozměrech 9000 metrů čtverečních, kam nová zařízení instalovala. „Na obou linkách probíhá výroba testovacích sérií a zámky procházejí složitým procesem testování. Po náběhu výroby na tři směny bude na těchto nových linkách pracovat 200 nových zaměstnanců," uvedla Kalášková.

Na první lince se budou vyrábět zámky do bočních dveří vozidel nižší střední třídy. Jde o novou generaci zámku, která se začne prodávat od poloviny roku. Na vývoji se podílela firma Kiekert. V naprosté většině se budou montovat do vozidel určených pro evropský trh. Kapacita linky se blíží ke třem milionům zámků ročně. Druhá linka je určená pro výrobu zámků pro vozy vyšší třídy pro evropský a americký trh. Dosavadní výrobní linky již nestačily pokrýt požadavky zákazníků.

Německá skupina Kiekert má pobočky v Německu, České republice, Mexiku, Číně a v Rusku. Přeloučská firma denně expeduje 160.000 zámků. Produkty dodává koncernu Volkswagen do značek Volkswagen, Škoda, Audi, Seat, Porsche, automobilkám Ford, Daimler, BMW, Peugeot, Citroen, Fiat a Renault. Česká pobočku vyrábí zámky také pro Ferrari nebo Maserati. Loni utržila 7,4 miliardy korun a meziročně tak zlepšila výsledky o 1,5 miliardy korun. Přeloučský závod se podílí na celkových tržbách skupiny zhruba 45 procenty.