„Lidé často přepravují pneumatiky v autě v kufru se sklopenými zadními sedadly. Z hlediska bezpečnosti ani práva to není dobrý nápad, protože v tomto případě není náklad nijak zajištěn,“ uvádí Carsten Reinkemeyer, vedoucí výzkumu bezpečnosti v Allianz Centru pro technologie.

Zjistěte si, jaké jsou na českém trhu nejlepší nabídky havarijního pojištění. 

Co se stane, když takové auto v městském provozu (při rychlosti 40 kilometrů v hodině) čelně nabourá, zjišťoval s kolegy na testovací dráze výzkumného centra v Ismaningu u Mnichova. 

„Pneumatiky váží mezi 15 – 20 kg a až 25 kg pro SUV. V případě nehody může guma umístěná v kabině vozu vyvinout sílu dopadu zhruba 750 kg při nárazu na přední sedadla a jejich uživatele. Proto je nesmírně důležité pneumatiky zabezpečit a zajistit, aby se nemohly v prostoru vozidla volně pohybovat,“ uvádí Reinkemeyer.

Díky otestování tří scénářů polohy pneumatik jsou výzkumníci schopni nabídnout optimální řešení. Zavazadlový prostor většiny aut pojme alespoň tři pneumatiky, a toho by měli řidiči v každém případě využít. „Pneumatiky patří do kufru, kde musí být připoutány, ideálně silným popruhem se západkou,“ radí Reinkemeyer. Popruh by neměl pružit.

„Pokud se jedno z kol do kufru nevejde, lze jej převézt za sedadlem spolujezdce,“ dodává.

Převážet tedy budete tři připoutané pneumatiky v kufru a jedna pneumatika bude stát pevně zaklíněná v prostoru nohou u pravého zadního sedadla. Ale pozor, na sedadle spolujezdce nesmí zároveň nikdo sedět. U aut se sklopnými zadními sedadly je ještě třeba křížem zapnout zadní pásy – pravý pás do západky levého sedadla a naopak. Zachrání vám to život, pokud by se popruh v kufru při silnějším nárazu uvolnil.

Zdroj: Youtube