Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přezouváte? Crash test ukazuje, co způsobí nezajištěné pneumatiky v kabině

/VIDEO/ Blíží se listopad a s ním i povinnost řidičů přezout letní pneumatiky na zimní. Dobrý záměr se ale může snadno obrátit proti nim, a to už při převozu pneumatik do servisu k výměně. Do zavazadlového prostoru řady aut se totiž pneumatiky nevejdou a řidiči je převážejí nezajištěné, porůznu naskládané do kabiny vozu. Jaké škody si tím mohou napáchat, zjišťovala Allianz ve speciálním crash testu.

23.10.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ivan Babej

„Lidé často přepravují pneumatiky v autě v kufru se sklopenými zadními sedadly. Z hlediska bezpečnosti ani práva to není dobrý nápad, protože v tomto případě není náklad nijak zajištěn,“ uvádí Carsten Reinkemeyer, vedoucí výzkumu bezpečnosti v Allianz Centru pro technologie.

Zjistěte si, jaké jsou na českém trhu nejlepší nabídky havarijního pojištění. 

Co se stane, když takové auto v městském provozu (při rychlosti 40 kilometrů v hodině) čelně nabourá, zjišťoval s kolegy na testovací dráze výzkumného centra v Ismaningu u Mnichova. 

„Pneumatiky váží mezi 15 – 20 kg a až 25 kg pro SUV. V případě nehody může guma umístěná v kabině vozu vyvinout sílu dopadu zhruba 750 kg při nárazu na přední sedadla a jejich uživatele. Proto je nesmírně důležité pneumatiky zabezpečit a zajistit, aby se nemohly v prostoru vozidla volně pohybovat,“ uvádí Reinkemeyer.

Díky otestování tří scénářů polohy pneumatik jsou výzkumníci schopni nabídnout optimální řešení. Zavazadlový prostor většiny aut pojme alespoň tři pneumatiky, a toho by měli řidiči v každém případě využít. „Pneumatiky patří do kufru, kde musí být připoutány, ideálně silným popruhem se západkou,“ radí Reinkemeyer. Popruh by neměl pružit.

„Pokud se jedno z kol do kufru nevejde, lze jej převézt za sedadlem spolujezdce,“ dodává.

Převážet tedy budete tři připoutané pneumatiky v kufru a jedna pneumatika bude stát pevně zaklíněná v prostoru nohou u pravého zadního sedadla. Ale pozor, na sedadle spolujezdce nesmí zároveň nikdo sedět. U aut se sklopnými zadními sedadly je ještě třeba křížem zapnout zadní pásy – pravý pás do západky levého sedadla a naopak. Zachrání vám to život, pokud by se popruh v kufru při silnějším nárazu uvolnil.

Autor: Andrea Gričová

23.10.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Volební štáb Jiřího Drahoše při prvním kole prezidentských voleb 13. ledna v Praze. Drahoše přišli podpořit i Michal Horáček a Marek Hilšer.
20 11

Zeman se stylizuje do role levičáka. Drahoš oslovuje liberály i konzervativce

Útok na mezinárodní organizaci Save the Children
8

Na organizaci na pomoc dětem v Afghánistánu zaútočili ozbrojenci

DOTYK.CZ

Česká hra Kingdom míří na světový trh, ten jí ale dál vyčítá chybějící černochy

Česká počítačová hra Kingdom, situovaná do 15. století a inspirovaná českými zeměmi v době husitské, sklízí ve světě kritiku jako rasistická a sexistická – scházejí v ní černoši, takže neodpovídá rozmanitosti dnešního světa.

„Pacient neexistuje“. eRecept odhalil chyby v registru obyvatel

Původně měl varovat před nežádoucími účinky medikamentů. Místo toho elektronický recept odhalil něco úplně jiného: základní registr obyvatel je plný chyb. Lékaři odhadují, že jich může být až deset procent.

Zeman podle expertů Drahoše v debatě předčil. Kritizovali i formát duelu

V první prezidentské debatě kandidáti nepřekvapili a dominoval Miloš Zeman, shodli se experti na politický marketing. Konzultant pro politický marketing Martin Joachymstál řekl, že Zeman ve včerejším duelu na TV Prima svého konkurenta Jiřího Drahoše přetlačil. Převahu Zemana v debatě viděla také expertka Alžběta Králová z Institutu politického marketingu (IPM). Drahoš se podle ní pokoušel vést seriózní debatu v neseriózním prostředí. Duel podle obou expertů ovlivnil také mdlý výkon moderátora Karla Voříška, který nedokázal ukáznit hlučné publikum.

Na Libeňský most asi vyrazí minibusy. Kvůli jeho uzavření politici neodstoupí

Úplný zákaz vjezdu nebyl nutný. Je třeba to napravit, míní šéf dopravního výboru městského zastupitelstva. Stavbu není možné zbourat a postavit novou, pilíře by to nevydržely.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>