Je zaměřen především na řidiče, kteří oceňují maximální dynamiku. Předurčuje ho k tomu silný vznětový motor 2.0 TDI (125 kW / 170 k). Dosáhnout může rychlosti až 222 km/hodinu, což odpovídá emisím 139 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy. Zrychlit z nuly na 100 km/h dokáže za 8,1 sekundy.

Vybaven je jak šestistupňovou manuální převodovkou, tak dvouspojkovou šestirychlostní převodovku DSG. Exteriér nového Golfu GTD zcela jasně ukazuje, že se jedná o nejsportovnější dieselový Golf. Design předního nárazníku, mřížka chladiče a světla jsou identická s těmi z modelu GTI. Typické červené horizontální proužky na masce chladiče však u modelu GTD nahrazují proužky chromované.

Filozofie modelů GT formovala také vzhled interiéru: sportovní sedadla v sériové výbavě, tříramenný multifunkční, ve spodní části zploštělý volant, či madlo ruční brzdy v koženém provedení se světle šedivým prošíváním, jsou pouze částí charakteristických rysů nového Golfu GTD.

Golf se sportovními ambicemi to nebude mít na trhu lehké. Ve stejné cenové relaci se nachází větší vozy jako například nová Škoda Octavia, která má u naftového motoru výkon až 103 kW, nebo stejně výkonný akční Ford Mondeo Enterprise. Jenže za opravdový sporťák je nutné si připlatit, takový sportovně laděný Peugeot 407 Coupé s motorem 2,2 litru a výkonem 120 kW přijde na 920 000 Kč.

Pavel Cechl, Jan Klička