Indie totiž chce stavět tisíce kilometrů vysokorychlostních tratí, metro v 50 městech a v mnoha městech i tramvajové systémy, uvedl Giriš Šankar z indického ministerstva těžkého průmyslu.

Indický trh je atraktivní díky své velikosti

V zemi žije přes 1,3 miliardy lidí. Zároveň tamní ekonomika roste v posledních letech pravidelně o víc než 5 %, což ní dělá nejrychleji rostoucí velkou ekonomiku. Polovina tamní populace je také mladší 25 let.

"Jsme zodpovědná, stabilní a transparentní ekonomika," řekl Šankar. Rychlou modernizaci vyhlásila vláda Nárendry Módího, který přišel do funkce před dvěma lety.

Podle Bärtla se Indie modernizuje mnoho továren a další staví, aby dokázala uspokojit domácí spotřebu. "Tomu musí zároveň odpovídat rozvoj energetiky, která je další příležitostí. České firmy tady mají díky dlouholetým kontaktům dobré jméno," podotkl Bärtl.

Vlaky, tramvaje, autobusy, trolejbusy, malá letadla a zabazpečovací zařízení

V dopravě vidí příležitost pro firmy vyrábějící dopravní prostředky i ty, které se zabývají zabezpečovacími zařízeními. "Řada měst chystá nejen stavbu metra, ale kompletně zavádí a modernizují systémy MHD," doplnil Bärtl. Modernizovat se má i letectví - jak infrastruktura, tak letadla.

"České firmy mohou nabídnout menší letadla či ultralighty," uvedl Bärtl.

Podle prezidenta Hospodářské komory ČR Vladimíra Dlouhého je pro zlepšení obchodních vztahů nutné zrychlit vydávání víz pro Indy.

"Není důvod, aby to v době moderních technologií trvalo déle než tři dny," poznamenal.

V historii samostatného Česka byl nejvyšší vývoz v roce 2011, a to 15,1 miliardy korun. Loni to bylo 13,4 miliardy korun a za prvních sedm měsíců byl letos meziročně o deset procent vyšší. Obchodní bilance je obvykle relativně vyrovnaná. "Další zvyšování vývozu do Indie nám pomůže více diverzifikovat export," řekl Dlouhý.