Šéf Nestlé Mark Schneider označil dohodu za „významný krok a velký den pro všechny milovníky kávy na celém světě“. Dohoda také upevní pozici Nestlé na americkém trhu, kde je s pěti procenty na pátém místě.

Rubínová čokoláda je vyrobena z rubínových bobů kakaovníku.
Na trh vstupuje po 80 letech nový druh čokolády. Rubínovou vyvíjeli přes 10 let

„Nestlé potřebovalo velkou značku a potřebovalo ji rychle,“ řekl Alain Oberhuber, analytik společnosti MainFirst Bank v Curychu. „Starbucks je jediná silná kavárenská značka. Je to spíše defenzivní krok – trochu pozdě – ale přesto strategicky naprosto zásadní krok,“ dodal

Nestlé očekává, že se prodej porcované kávy a dalších nápojů Starbucksu odrazí už v jeho hospodářských výsledcích za rok 2019. Na žádném z balení kávy od Starbucksu se však neobjeví jeho logo. „Nechceme, aby spotřebitel vnímal Starbucks jako novou součást naší velké rodiny," uvedl zdroj z Nestlé.

Součástí obchodu nejsou žádné kavárny. Nestlé nicméně od Starbucksu převezme zhruba 500 zaměstnanců, kteří však zůstanou v centrále americké firmy v Seattlu.

Vegetariánské výrobky firmy Sweet Earth
Laskavá slanina? Nestlé kupuje firmu vyrábějící vegetariánské burgery

Starbucks hodlá použít miliardy od Nestlé k urychlení zpětného odkupu akcií, který by mu mohl do roku 2021 přinést na dividendách až 20 miliard dolarů. Současně doufá, že mu tato globální aliance pomůže rozšířit dosah do dalších částí světa, kde zatím nemá tak silnou pozici.

„Tato globální kávová aliance přinese zkušenost Starbucksu do milionů domovů po celém světě, a to díky dosahu a reputaci společnosti Nestlé,“ řekl výkonný ředitel společnosti Starbucks Kevin Johnson.