Významný pokles zaznamenala v září i pětice hlavních evropských trhů. Zatímco v Německu se prodej snížil o 30,5 procenta, ve Francii to bylo 12,5 procenta a v Itálii více než 25 procent. Ve Španělsku se pak prodej propadl o 17 procent a v Británii o 20,5 procenta.

Největší automobilkou v EU byl v září francouzský koncern PSA, jehož výrobky jsou prodávány pod značkami Peugeot, Citroën a DS. Od minulého patří do této skupiny i německý Opel a britský Vauxhall. PSA zaznamenala na trhu podíl 18,2 procenta, ale její prodeje se snížili o 7,7 procent na téměř 199 tisíc vozů.

Prodej aut v Evropě klesá

PSA tak sesadila z pozice jedničky skupinu Volkswagen, jejíž prodej se propadl o 48 procent na méně než 172 tisíc vozů, zatímco podíl na trhu jí klesl na 15,8 procenta. Prudký pokles zaznamenaly v září také Renault a jeho partner Nissan či Fiat Chrysler. Prodej mladoboleslavské Škoda Auto se snížil o 28,1 procenta.

Plnění přísnějších emisních limitů

Nová metoda testování WLTP nařizuje automobilkám plnění přísnějších emisních limitů. Měření musí mnohem víc odpovídat běžnému provozu, nikoli jen laboratorním podmínkám. Testy aut kvůli tomu budou až dvojnásobně dlouhé a delší je i doba zpracování na úřadech.

Volkswagen opakovaně upozorňoval, že přechod na nový systém negativně dopadne na jeho hospodářské výsledky. V důsledku změněných pravidel musely automobilky zastavit dodávky některých modelů, jež ještě nestačily nově certifikovat. Před zavedením normy také nabízely slevy na auta, což vedlo k tomu, že odbyt v srpnu vzrostl o více než 31 procent.