Podle Michala Čepka z klientského oddělení společnosti stála zmrzlina v posledním roce průměrně 85 korun za litr. Cena tak pomalu roste, před pěti lety se litr ledové pochoutky v Česku prodával v průměru za 75 korun.
V posledních letech klesla podle Čepka důležitost rodinných balení zmrzlin. Zatímco v roce 2013 činil prodej vaniček a kyblíků se zmrzlinou 61 procent prodejních objemů, v posledním roce již jen 54 procent. Z hlediska tržeb tvoří dvě třetiny prodejů jednoporcové zmrzliny. Mezi nimi vévodí zmrzliny na dřívku, které tvoří 67 procent prodejů.
Podle firmy Prima, která patří spolu s Algidou k předním zmrzlinářským firmám na českém trhu, loňské teplé počasí obchodům přálo. "Naše prodeje byly rekordní. Můžeme hovořit o tom, že výsledky byly nejlepší za celou naši historii. Trh je ustálený a Prima si drží řádově třetinový podíl všech prodejů," řekl ČTK manažer značky Lukáš Dědek.
Společnost Fruitisimo zaznamenala během loňského července a srpna meziroční nárůst prodeje zmrzliny skoro o čtvrtinu. Tento údaj je však částečně ovlivněn otevřením nových firemních ovocných barů. Nejprodávanějšími příchutěmi jsou podle marketingové manažerky firmy Veroniky Horské belgická čokoláda, jahodo-malinový sorbet a mangový sorbet.
U točené zmrzliny jednoznačně vévodí vanilková příchuť, která tvoří zhruba 80 procent trhu, za ní následuje čokoládová, tedy smetanové zmrzliny. "Ovocné jdou více na odbyt, až když se hodně otepluje. Ideální teplota pro zmrzlináře je tak 25 až 30 stupňů. Jak je tepleji, všichni utíkají z měst pryč," uvedl David Koval nejmladší ze společnosti Koval. Ta do Česka dováží zmrzlinové stroje.
Celkem si lidé v Česku koupí ročně téměř 31,15 milionu litrů zmrzliny. Na hlavu jí tak snědí zhruba 3,2 litru za rok. Tím se Česko řadí do evropského průměru. Největší spotřebu zmrzliny v Evropě mají skandinávské země, víc než deset litrů na osobu a rok.