Škoda Auto získala na trhu s 34.117 nově zaregistrovanými automobily podíl 30,5 procenta, Volkswagen prodal 10.582 vozů a Hyundai o 139 aut méně. Následují značky Ford, Dacia a Peugeot.

Škoda rostla v prvním prázdninovém měsíci o 30 procent, když prodala 5508 aut. Značka tak vykázala růst již devátý měsíc v řadě. „Prázdninové měsíce patří z hlediska zákaznické aktivity v rámci roku logicky spíše k těm slabším, o to větší hodnotu pro nás tento citelný růst představuje," uvedl šéf prodejní organizace Škody v ČR Luboš Vlček.

Více než 55 procent tvořily vozy s benzinovými motory, 42 procent diesely a necelé jedno procento auta na LPG. Celkem se také prodalo 71 elektromobilů. Podíl firemních vozů činil téměř 64 procent. První registrace dovezených ojetých aut meziročně poklesly o šest procent.

Prodej lehkých užitkových automobilů se v uvedeném období zvýšil o 18 procent na 7168 vozů a podobným tempem se zvýšil i prodej nákladních aut na 5090 vozů. Prodej autobusů se od ledna do července zvýšil o více než pětinu na 524 vozidel. Prodej motorek naopak o dvě procenta klesl na 11.876 strojů.