V roce 2018 bylo v Česku registrováno celkem 261 437 nových osobních automobilů, 20 225 lehkých užitkových automobilů, 1 203 autobusů, 9 894 nákladních vozidel, 17 281 motocyklů. V předchozím roce to bylo 271 595 nových osobních automobilů, 19 398 lehkých užitkových automobilů, 804 autobusů, 10 008 nákladních vozidel a 16 045 motocyklů.

Nejprodávanější značkou zůstává s 84 172 registrovanými osobní vozy, což představuje tržní podíl 32,2 procenta, Škoda. Mladoboleslavská automobilka přitom obsadila i první tři místa v neoblíbenějších modelech. První Škoda Octavia (25 834), na druhém místě se umístila Fabia (21 080) a bronz bere Rapid (14 353).

Na druhém místě mezi značkami se umístil mateřský Volkswagen s 24 358 prodanými osobními auty. Třetí je pak Hyundai, který loni prodal 20 476 automobilů. Za nimi následují Dacia (15 221 kusů), Ford (12 839 kusů), Peugeot (10 789 kusů), Kia (10 439 kusů), Renault (9 898 kusů).

Kromě osobních aut došlo loni k poklesu i u nákladních vozů. Těch se loni prodalo 9894, což je o 1,1 procenta méně. Nejúspěšnější byly v tomto segmentu značky Mercedes Benz, DAF a MAN.

Lehká užitková auta, motorky a autobusy rostly

Naopak lehkým užitkovým autům se loni dařilo, když se jich prodalo o 4,3 procenta více. Z 20 255 automobilů si největší kus koláče ukousl Peugeot (2780), následuje Volkswagen (2704) a Fiat (2549).

Ještě úspěšnější byly motorky, kde se počet jejich nových registrací meziročně zvýšil o 7,7 procenta na 17 281 strojů. Největší zájem zákazníků zaznamenala Honda s 3232 prodanými motocykly, za kterou následují Yamaha (1301) a CF Moto (1166).

Největší procentuální nárůst však loni zaznamenaly autobusy, u kterých se prodej zvýšil o 49,6 procenta na 1203 vozidel. Nejúspěšnější přitom byla domácí značka SOR s prodejem 368 vozidel. Na druhém místě se umístilo Iveco s 315 autobusy a třetí skončil Mercedes (102).