Letošní duben byl pro evropský trh nejlepší od roku 2009. Růst zaznamenaly všechny hlavní evropské trhy, zejména Itálie, kde prodej vyskočil o 24 procent. Silný byl také nárůst odbytu v Německu a Británii.
Údaje českého Svazu dovozců automobilů minulý týden ukázaly, že prodej nových osobních aut v tuzemsku od ledna do dubna meziročně vzrostl o 22 procent na 73.833 vozů.
„Rostou všechny hlavní trhy. Téměř polovina zemí navíc roste dvouciferným tempem, včetně České republiky. Potěšitelné je, že se důvěra vrací i na trhy nejvíce postižené nedávnou recesí eurozóny, tedy především do Itálie a Španělska," uvedl analytik KPMG Jan Linhart. Podle Petra Dufka z ČSOB bude nákupní nálada pokračovat i v dalších měsících. „Po letech půstu přišel čas na obnovu vozů, kterou podporují nejen atraktivní ceny, ale i zrychlující se inovace v automobilovém průmyslu. A svoji roli sehrávají i rekordně nízké úroky zlevňující financování nových nákupů," podotkl.
Podle analytika PwC Vojtěcha Opleštila je Česká republika mezi čtyřmi zeměmi, které se v dubnu těšily z nejrychlejších temp růstu. „Z hlediska našeho automobilového průmyslu je pak příznivou zprávou více než šestiprocentní nárůst registrací v Německu," dodal.
Škoda zvýšila prodej o 10,4 procenta
Mladoboleslavská Škoda Auto v dubnu zvýšila prodej v EU o 10,4 procenta na 53.493 vozů a za čtyři měsíce roku jí odbyt vzrostl o 6,6 procenta. Její tržní podíl se ale od počátku roku mírně snížil na 4,2 procenta.
Nejprodávanější značkou zůstává německý Volkswagen. Sesterská značka Škody z koncernu Volkswagen Group zaznamenala nárůst registrací o 5,4 procenta na více než 148.000 vozů a celá skupina registrovala zvýšení prodeje v EU o 5,6 procenta na téměř 305.000 aut.
Nejvíce z velkých výrobců posílila Renault Group, jejíž prodej stoupl o 14,9 procenta. Odbyt francouzské značky Renault meziročně posílil o 15 procent, zatímco rumunská dceřiná firma Dacia vykázala přírůstek o 14,5 procenta.