Podle ředitele marketingu Hondy Petra Hubáčka se však zatím prodeje vyvíjí téměř totožně s loňským rokem. Trh stále táhnou zejména motocykly a skútry o objemu do 125 ccm, které lze mnohdy řídit jen s řidičským průkazem na osobní automobil. Patřila jim více než třetina trhu. Druhou nejsilnější kategorií jsou stroje nad 800 ccm.

„Značně se letos zvýšila i poptávka po tzv. nahatých motocyklech bez kapotáže, kde zaznamenáváme růst o 50 procent. Věříme, že se na tom podílí naše akce na modely CB650F a CB500F," uvedl Hubáček.

Americký výrobce Harley-Davidson letos očekává růst. „Nejlepším obdobím v novodobé historii ČR byl pro nás rok 2008, kdy se u nás prodalo 500 motocyklů H-D. S nástupem ekonomické recese se trh v roce 2009 propadl o desítky procent a v menší míře se pokles dotkl i nás. Počínaje rokem 2010 naše prodeje každoročně rostou a postupně se k roku 2008 přibližují. Letos počítáme opět s dalším nárůstem," uvedl ředitel regionálního zastoupení Martin Heřmanský s tím, že se chce letos zaměřit především na cestovní stroje.

Nejprodávanější byla v prvním čtvrtletí celosvětová jednička Honda s 385 prodanými stroji, následují se shodným počtem Yamaha a výrobce skútrů CF Moto. Nejvíce motocyklů se prodává v Praze a ve Středočeském kraji, kde to je třetina všech prodaných strojů. Následují Jihomoravský a Moravskoslezský kraj. Naopak nejméně je to v nejmenším Karlovarském kraji.

Dovoz ojetých motocyklů byl téměř totožný s loňskem. Češi za první tři měsíce přihlásili 2758 ojetých strojů.