Poptávka po nových osobních autech rostla na všech velkých trzích. Napomáhaly tomu pokračující programy na podporu výměny starších vozidel za nová a ekonomické zotavování v jižní Evropě. Například ve Španělsku prodej meziročně vzrostl o 22,5 procenta. V Německu se odbyt zvýšil o 4,8 procenta, což představuje nejmenší nárůst z velkých unijních trhů.

Celkově počet nových registrací osobních aut v zemích osmadvacítky v září stoupl na 1,356.868 milionu aut. V růstu tak pokračoval 25. měsíc v řadě.

Volkswagen, který je největším evropským prodejcem automobilů, zvýšil v září prodej o 8,4 procenta. Mladoboleslavské Škodě Auto, která je součástí koncernu, stoupl počet nově registrovaných aut v EU o 10,2 procenta. Její podíl na unijním trhu zůstal oproti loňskému září beze změny na 4,1 procenta. Automobilka Daimler zvýšila odbyt o 18,6 procenta. O 17,8 procenta stoupl počet nově registrovaných aut skupině BMW.

Podle Jana Linharta ze společnosti KPMG se v prodejích ještě neprojevují dopady skandálu s nepravdivým vykazováním naměřených hodnot emisí v naftových autech od Volkswagenu. Většina aut se totiž prodává v dané konfiguraci na objednávku zákazníka. Vzhledem k dodacím lhůtám se případné oslabení zájmu o vozy Volkswagenu projeví až v posledním čtvrtletí.

„Můžeme očekávat, že určitý pokles nových objednávek nastane přinejmenším u aut s dieselovými motory do doby, než zákazníci získají jistotu o tom, že nová auta skutečně splňují emisní limity," uvedl Linhart.