Celkem 302.000 aut z druhé ruky si mezi sebou prodaly soukromé osoby, dalších 260.000 bylo prodáno prodejci ojetých vozidel, většinou autobazary. Celkem se v tuzemsku prodalo 3,5 krát více ojetých aut než nových. Trh nových vozů loni propadl o pět procent na 164.736 automobilů.

Nejvíce je mezi prodávanými ojetinami zastoupená Škoda, i když její podíl se postupně v průběhu let snižuje. Například v roce 2011 byl její podíl 30 procent, zatímco loni jen 26 procent. Následují Volkswagen, Ford a Toyota. I v oblasti ojetých vozidel se začíná projevovat nárůst prodejů nových vozidel značek jako Hyundai nebo Kia, ale například rostoucí značka Dacia se zatím na trhu ojetin příliš neprosadila.

Nejoblíbenějším modelem je Škoda Fabia následovaná těsně octavií s téměř shodným desetiprocentním podílem. Oproti minulým letům odpadly některé již staré modely, jako například Škoda Felicia a naopak se mezi nejprodávanější modely dostal Hyundai i30 nebo Kia Ceed.

Nejoblíbenější barva? Modrá a šedá

Lidé loni nejvíce kupovali vozy s motory o obsahu od 1400 do 2000 ccm, následuje kategorie do 2500 ccm. Zcela minimálně se prodávají auta s obsahem do jednoho litru. Nejoblíbenější barvou byla modrá a šedá s podíly kolem 16 procent.

Téměř 50 procent prodaných ojetin mělo udávaný stav na tachometru mezi 100.000 a 200.000 kilometry. Průměrná hodnota udávaná na tachometru byla 123.000 kilometrů. Jen 12 procent aut mělo na tachometru přes 200.000 km, což však podle Cebie neodráží realitu.

Převažuje zájem o ojetiny do 100.000 korun. Se zvyšující se cenou prodejnost ojetého vozidla klesá. Průměrná cena ojetých vozidel prodaných v loňském roce byla 159.000 korun.