Praha - V roce 2007 se prodalo téměř 991 milionů mobilních telefonů. Celosvětový prodej tak vzrostl o šestnáct procent. Nejprodávanější značkou je s velkým náskokem Nokia, hluboce za ní následují telefony Motorola, Samsung, Sony-Ericsson a další.

„Přibyla spousta lidí, kteří si loni koupili svůj první mobilní telefon, především v zemích s rozvíjejícím se hospodářstvím, například v Číně nebo Indii.“, říká Carolina Milanesiová, ředitelka výzkumu pro mobilní telefony v britské společnosti Gartner. „Naopak v zemích s vyspělými trhy jako je Japonsko nebo státy Západní Evropy jsme zaznamenali fakt, že zákazníci mají největší zájem o modely s novými funkcemi, jako je GPS, TV přehrávač, dotykový displej nebo kamera s vysokou rozlišovací schopností.“, dodává.

„Očekáváme, že rok 2008 bude stejně silný jako ten předešlý. Trhy se ovšem nasytí a bude následovat jistý propad. Každopádně obchod s mobilními telefony zůstane imunní vůči recesi panující v ekonomikách USA a zemí Západní Evropy. Prodej poroste hlavně díky rozvíjejícím se státům.“, uvádí Milanesiová k budoucímu vývoji.