„Proti předchozím letům sledujeme tento rok větší zájem o grily plynové – tyto grily se dají regulovat lépe než klasické zahradní, a bývají větší než grily elektrické," potvrdila Alexandra Čermáková z Heureky. Grily jsou hned po bazénech druhým nejprodávanějším produktem v kategorii dům a zahrada.

Podle Pavla Maříka z internetového obchodu Gril.cz jsou trendem u tohoto sortimentu úspora času a snadnější obsluha. „Lidé o nákupu víc přemýšlejí, nejdou jen po ceně. Chtějí kvalitní modely. Chtějí grily, na kterých mohou dokázat víc než ugrilovat plátek masa," uvedl Mařík.

Na začátku sezóny se prodávají spíše dražší a větší zařízení, nakupují hlavně fandové a často grilující zákazníci. Druhá vlna zájmu přichází až se začátkem dovolených a tam se prodávají levnější grily.

V Mountfieldu se nejlépe prodávají zahradní grily v cenové hladině 6000 až 10.000 Kč. Grily na dřevěné uhlí se pořád těší velké popularitě, nicméně trend posledních let představuje přechod ke grilování na plynu.

Podpalovače i opékače na buřty

Z příslušenství je podle údajů řetězce Globusu patrný největší zájem o podpalovače a také opékače na buřty, sety grilovacího nářadí a také různé rošty, například na ryby. „Trendem poslední doby jsou výrobky, které umožňují na grilu víc než obyčejné grilování – teploměry, rožně, potřeby pro uzení atd," dodal Mařík.

Grilování zažívá v posledních letech v Česku obrovský rozmach a jeho obliba pravděpodobně ještě poroste. „Zahradní grilování si oblíbilo čím dál více Čechů, a protože ne každý má k dispozici dostatečný prostor pro větší zahradní gril, výrazně vzrůstá poptávka i po menších nebo také stolních grilech," dodala Pavla Hobíková z Globusu.

Poptávka po grilech letos začala podle Heureky a dva týdny dříve než tomu bylo vloni. „Prodej grilů je samozřejmě spojen s krásným počasím, zájem zákazníků přichází vždy s prvním teplejším slunečným dnem. Aktuálně sledujeme meziroční nárůst zájmu o více než 50 procent," dodala Čermáková.