Zákazníkům firma nabízí jen stručné sdělení: „Je nám líto, ale Letgo nepřijímá nové inzeráty a po uplynutí tohoto měsíce nebude Letgo v Česká republika k dispozici.“ Mluvčí společnosti Jonathan Lowe na žádost serveru CzechCrunch potvrdil, že od příštího měsíce nebude služba v Česku dostupná. „Nad rámec tohoto nebudeme situaci komentovat,“ uvedl.

Uživatelé tak již nemohou prostřednictvím mobilní aplikace ani webové stránky nabízet nové zboží. Již vystavené inzeráty zůstanou otevřené až do konce března. „Podle informací CzechCrunche zatáhli za brzdu investoři, mezi něž patří například Naspers či Accel a kteří se rozhodli odejít ze střední Evropy a dalších okolních trhů, aby se mohli soustředit zejména na rozvojové země,“ uvádí server zaměřující se na novinky ze světa technologií.

Kromě Česka se ukončení provozu týká i sousedního Slovenska, ale také Chorvtska či Slovinska. Letgo naopak s největší pravděpodobností zůstane funkční například v Turecku, Itálii, Nizozemsku či Norsku. „Odchod z České republiky je překvapivý i z toho důvodu, že Letgo tu v loňském roce rozjelo významnou marketingovou kampaň pro získání dalších uživatelů, která běžela v televizi, rádiu, outdooru i na internetu a zapojení do ní byli i influenceři v čele s Leošem Marešem,“ upozorňuje CzechCrunch.

Desítky milionů uživatelů

Služba byla založena v roce 2015 ve Spojených státech amerických a za čtyři roky provozu dokázala přilákat přes 100 milionů uživatelů, z toho přibližně dva miliony v České republice. Drtivá většina z nich využívala aplikaci pro mobilní telefony s operačními systémy iOS i Android, která se podle CzechCrunch zařadila mezi nejrychleji rostoucí aplikace svého druhu.

V loňském roce se společnosti podařilo získat investici jihoafrické skupiny Naspers ve výši 500 milionů dolarů (11,3 miliardy korun), hodnota Letgo se tak vyšplhala na téměř 1,5 miliardy dolarů, tedy v přepočtu téměř 34 miliard korun.