Lidé podle spoluzakladatele společnosti Lukáše Vršeckého šetří všude, kde je to možné. „V supermarketech často nakupují ve slevách a akcích, a dokonce omezili své návštěvy v restauracích,“ řekl.

Průměrná útrata v kamenných obchodech podle dat společnosti Patron GO klesla ve druhém čtvrtletí na 206 korun, loni ve stejném období byla 219 korun.

Lidé v restauraci. Ilustrační snímek
Dobrá zpráva. Ceny obědů narazily na svůj strop, jejich růst se takřka zastavil

Rozvozy jídla naopak ve druhém čtvrtletí zdražily, podle analýzy o více než 16 procent. Průměrná objednávka stála letos 427 korun, loni 367 korun. Vyšší útraty se podle Vršeckého týkají trojice největších řetězců na českém trhu, a to McDonald's, KFC a Burger King. „Oproti tomu v ostatních fast foodech utráceli (zákazníci) poměrně stejné částky jako loni,“ doplnil.

Ceny v řetězcích rychlého občerstvení již loni reagovaly na růst inflace a nákladů firem. McDonald's například u cheeseburgeru minulý rok ceny upravil dvakrát a doporučená cena se zvýšila o pětinu na 42 Kč, aktuální cena je více než dvojnásobná ve srovnání s dobou před deseti lety.

Na řízek do restaurace? Cena poskočila i nad 150 korun a pozor na gramáž
Na řízek do restaurace? Cena poskočila i nad 150 korun, pozor ale na gramáž

Od začátku loňského roku zdražil již třikrát jeden z nejrozšířenějších produktů společnosti - burger Big Mac. Loni v lednu stál 89 korun, za rok cena vzrostla na 99 korun a aktuální doporučená cena na webu společnosti je 105 korun.

O pět korun více 

Společnost Edenred poskytující benefitní karty pro zaměstnance tento týden uvedla, že podle jejích dat za první pololetí letošního roku cena obědového menu v restauracích vzrostla o 2,7 procenta na 182 korun, což odpovídá zdražení o necelých pět korun.