„Dojeli jsme načas. Počet pasažérů odpovídal brzkému odjezdu z Prahy," uvedl Kopáček. Z pražského hlavního nádraží vlak s kapacitou přes 230 míst vyjel před pátou hodinou ranní.

S cestujícími firma původně chtěla vyjet 7. listopadu, ale kvůli nesplněným podmínkám musela začátek zkušebního provozu o týden odložit.

Na vstup Leo Expressu reagoval konkurenční RegioJet podnikatele Radima Jančury oznámením změn v provozu svých vlaků. Nově budou zajíždět do Třince, kde bude končit šest z osmnácti denních spojů, uvedl obchodní ředitel Jiří Schmidt. Trasu mezi pražským a ostravským hlavním nádražím by nově měly urazit o šest minut rychleji než dosud a 356kilometrovou vzdálenost ujet za 3 hodiny a 24 minut. Bude to ale na úkor zrušení několika zastávek. RegioJety už například nezastaví v pražské Libni a v Zábřehu na Moravě, v Ústí nad Orlicí budou stavět pouze dva spoje denně.

Dva páry vlaků za den

Ve zkušebním provozu posílá Leo Express na trať mezi Prahou a Ostravou dva páry vlaků za den, plánuje ho do pátku 16. listopadu. Poté bude Drážní úřad pokračovat ve schvalovacím procesu. Plný provoz se všemi 16 spoji denně chce Leo Express zahájit od platnosti nového jízdního řádu 9. prosince.

Do 6. listopadu prodal Leo Express zhruba 1400 jízdenek. Protože ale 7. listopadu kvůli chybějícím technickým osvědčením nemohl vyjet, nabídl lidem přerezervování jízdy na jiný termín, nebo vrácení peněz. Podle Kopáčka si více než dvě třetiny zákazníků, kteří jízdné stornovali, nechalo hodnotu jízdenky přepsat do kreditového účtu pro budoucí využití. K hodnotě jízdného dopravce poškozeným slíbil navíc připsat další kredit v hodnotě zakoupené jízdenky jako odškodnění za komplikace.

Leo Express kromě provozu na trati mezi Prahou a Ostravou chystá vstup na další dálkové tratě v Česku, zejména z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy ko­run.