„Dosažením tohoto významného mezníku získává letoun L-39NG svou finální podobu, dalším milníkem bude říjnový roll-out, na kterém poprvé představíme celý nový cvičný letoun. L-39NG je pro Aero Vodochody novým začátkem, který nás posouvá zpět mezi světovou třídu producentů vlastních proudových letadel,“ řekl president a předseda představenstva Aera Vodochody Giuseppe Giordo.

Takzvaný roll-out je ceremoniál, při němž technici letadlo vysunou z hangáru a ukáží jeho finální podobu. První let se bude konat později.

Konstrukce prvního kusu L-39NG s trupovým číslem 7001 je v současnosti kompletní ze 70 procent. Trup letounu L-39NG se přitom skládá z celkem 3 365 dílů, přičemž zhruba 90 procent těchto trupových dílů je nových a pouze jedna desetina je převzatá z jeho předchůdce L-39 Albatros.

Po finální montáži trupu čeká projekt L-39NG další významný milník, kterým bude spojení trupu s křídlem, takzvaný marry-up. K tomu dojde v průběhu září společně s integrací klíčových systémů.

Pokrok v montáži prvního cvičného letounu nové generace, který je schopný plnit i roli lehkého bitevníku, uvítal i strategický partner projektu L-39NG, společnost Omnipol.

„Jsem velmi rád, že společnost Omnipol vstoupila do projektu L-39NG na pozici strategického partnera. Blížící se roll-out bude zakončením důležité etapy vývoje letounu a zároveň velkým posunem do další. Projekt z našeho pohledu přináší oživení českého leteckého průmyslu a je obrovským příslibem pro budoucnost,“ řekl prezident Omnipolu Jiří Podpěra.

Na Farnborough Air Show oznámilo Aero obchodní dohody s dvěma novými zákazníky pro letouny L-39NG a také L-39CW – s evropským poskytovatelem leteckých služeb SkyTech a americkou soukromou společností RSW Aviation o celkovém objemu 34 letounů.

Spolu s nedávno podepsaným kontraktem s Republikou Senegal má nyní Aero objednávky na 38 letounů, čímž pokryje plánovanou výrobu na dalších 4 až 5 let až do roku 2022.